arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

ارائه بیش از ۲۸ هزار خدمت درمانی و بهداشتی در مناطق سیل‌زده

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های هلال احمر در سه استان سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از ارائه ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد خدمات بهداشتی و درمانی توسط تیم‌های هلال احمر در سه استان سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان خبر داد.

حسن صفاریه درباره عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان هلال احمر برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان ناشی از سیل در استان‌های سیل زده کشور گفت: پس از وقوع سیل در استان گلستان، چهار تیم بهداشت و درمان اضطراری به منطقه اعزام شد که با توجه به هماهنگی‌های استانی مقرر شد تا خدمات واحدهای مذکور در اردوگاه‌های اسکان و به صورت سیار نیز ارائه شود. در مجموع تاکنون در استان گلستان، ۲ هزار و ۶۲۱ مورد ویزیت، ۴ هزار و ۵۰۳ مورد خدمات پرستاری، ۹۹ مورد خدمات مادر و کودک، ۳۹۲ مورد خدمات تغذیه، ۸۱۵ مورد خدمات بهداشت روان، ۸۱۵ مورد خدمات بهداشت محیط و در مجموع ۸ هزار و ۴۵۹ مورد خدمات به آسیب دیدگان ارائه شده است که با توجه به وضعیت فعلی منطقه، فعالیت‌های جمعیت در حوزه بهداشت و محیط با دستگاه‌های مسئول ادامه دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره ارائه خدمات به سیل زدگان استان لرستان نیز گفت: به دلیل گستردگی سیل و شدت خسارات در این استان، ۱۰ تیم بهداشت و درمان از استان‌های همدان، مرکزی، اصفهان و لرستان به منطقه اعزام و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی در مناطق عملیاتی نورآباد، چگینی، معمولان و پلدختر و… مستقر شدند. تیم‌های بهداشت و درمان در این مناطق تاکنون ۳ هزار و ۵۴۰ مورد ویزیت، یک هزار و ۱۷۱ مورد خدمات پرستاری، یک هزار و ۹۶۶ مورد خدمات مادر و کودک، یک هزار و ۴۴۵ مورد خدمات بهداشت روان و در مجموع ۸ هزار و ۱۲۲ مورد خدمات به آسیب دیدگان از سیل ارائه کرده‌اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات سیار در اردوگاه‌های اسکان و مناطق سیل‌زده استان خوزستان به دلیل قطع بسیاری از راه‌های ارتباطی در مناطق روستایی نیز گفت: علاوه بر فعالیت تیم بهداشت و درمان استان خوزستان، تیم‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، تهران و یزد به این استان اعزام شدند و همچنین استان‌های فارس، بوشهر، سمنان، قم، کرمان و کردستان نیز در حالت آماده باش هستند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه با تاکید بر ارائه ۱۱ هزار و ۹۷۸ مورد خدمات بهداشتی به آسیب دیدگان از سیل در استان خوزستان، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۴۲۶ مورد ویزیت، یک هزار و ۷۷۴ مورد خدمات پرستاری، یک هزار و ۴۹۰ مورد خدمات مادر و کودک، ۶۳۳ مورد خدمات بهداشت روان، ۵۰۲ مورد خدمات بهداشت محیط، ۴۸۲ مورد خدمات تغذیه و یک هزار و ۶۷۸ مورد خدمات آموزشی به سیل‌زدگان این استان در مناطق عملیاتی هویزه، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، الهایی، الباجی، شوش، شادگان، دارخویین، باوی و ملاثانی و… ارائه شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان