arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۰

فارين پالسي: انگليس بخشی از آمريكا شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: به دنبال بحران اقتصادي در اروپا و همراهي نكردن انگليس با اتحاديه اروپا و به طور خاص با طرح "ساركوزي و مركل"، نشريه "فارين پالسي" آمريكا، پيشنهاد كرده كه انگليس به ايالات متحده آمريكا بپيوندد و به صورت كلي از اروپا خارج شود.

هفته گذشته "ديويد كامرون" به نيم قرن بحث و مشاجره درباره اين پرسش كه آيا انگليس مي‌خواهد بخشي از اتحاديه اروپا باشد، پاسخ داد و گفت كه انگلستان نمي‌خواهد بخشي از اروپاي واحد باشد؛ هرچند اين به بدين معنا نيست كه لندن نمي‌خواهد به طور كامل از اتحاديه اروپا بيرون رود، ولي طبيعتا نبايد انتظار داشت كه انگليس و اتحاديه اروپا در آينده‌اي نزديك بتوانند وارد گفت‌وگوهاي دوجانبه شوند.

اين نشريه آمريكايي افزود: بنابراين، اكنون بهترين فرصت است كه ايالات متحده آمريكا، كانادا و مكزيك به انگلستان پيشنهاد دهند به معاهده اقتصادي "نفتا" بپيوندد و نام اين معاهده را از "معاهده تجارت آزاد آمريكايي شمالي" به "معاهده تجارت آزاد آتلانتيك شمالي" تغيير دهند.

افزون بر اين، يكي از مشكلات انگليس درباره واحد پول آن كشور است كه احتمالا در آينده‌اي نزديك در رقابت با دلار، يورو و يا يوان چين شكست خواهد خورد.

در اين صورت هم مي‌توان با تركيب دلار آمريكا و كانادا با پزو و پوند مكزيك و انگليس، واحد جديد پولي با نام "دولپ" ايجاد كرد كه قدرت رقابت آنان با ديگر ارز‌ها بالا خواهد رفت.
هرچند ممكن است كه كانادا و مكزيك در آغاز با اين طرح مخالفت كنند، اما اتحاديه آمريكا مي‌تواند براي اطمينان بيشتر علاوه بر انگليس از اسكاتلند، ولز و ايرلند شمالي نيز بخواهد به اين اتحاديه جديد بپيوندند.
"فارين پالسي" نوشته خود را چنين پايان مي‌دهد: هم‌اكنون پرچم ايالات متحده آمريكا، پنجاه ستاره به عنوان نماد پنجاه ايالت اين كشور دارد و در صورت تحقق آمريكايي واحد و اضافه شدن اين چهار كشور، شمار ستاره‌هاي پرچم اين كشور به 54 ستاره افزايش خواهد يافت. مزيت ديگر اين طرح اين است كه مناطق زماني آمريكا از روسيه هم بيشتر خواهد شد.
نظرات بینندگان