arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

رقابت دارا خسروشاهی و ایلان ماسک آغاز شد /  تسلا تا سال 2020 بیش از 1 میلیون «تاکسی روباتیک» می سازد

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که تا پایان سال 2020 بیش از 1 میلیون تاکسی روباتیک را تولید خواهد کرد و این تولیدات بخشی از مبارزه شرکت تسلا با شرکت های اوبر و لیفت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا اعلام کرد که تا پایان سال 2020 بیش از 1 میلیون تاکسی روباتیک را تولید خواهد کرد و این تولیدات بخشی از مبارزه شرکت تسلا با شرکت های اوبر و لیفت است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی یکی از پیشروترین شرکت های تاکسیرانی آنلاین در سطح جهان است و با طرح هایی مثل تاکسی پرنده، همیشه در اخبار جنجالی جای داشته است.

اکنون  تسلا با هدف برنامه ریزی تولید 1 میلیون روبات تاکسی تا سال آینده، تصمیم به رقابت جدی با اهداف بلندمدت اوبر و لیفت گرفته است. ایلان ماسک اعلام کرده که تاکسی های روباتیک تسلا، یا به قول ایلان ماسک "روبو تاکسی"  در پلتفرمی مشابه با پلتفرم اوبر و لیفت کار می کنند، اما اساسا به شکل خودران سرویس دهی می کنند و نیازی به راننده ندارند.

ماسک در این خصوص گفت:" مطمئنا تا سال آینده، ما بیش از یک میلیون روبو تاکسی در جاده ها داریم و روبو تاکسی ها برای ساکنان شهرهای مختلف  به طور قابل توجهی ارزان تر از آنچه که اوبر و لیفت از مشتریان خود می گیرند خواهد بود. افزون بر این، طرح مذکور درهر سال سودی 30 هزار دلاری برای تسلا خواهد داشت.

ماسک گفت: "پیام اصلی ما به مصرف کنندگان این است که در جهان امروزی و بر اساس مسائل مالی، خرید هرچیزی به غیر از محصولات تسلا دیوانگی خواهد بود."

تاکسی روباتیک اساسا همان خودروی تسلا با قابلیت خودران است. برای تبدیل خودروهای تسلا به روبو تاکسی، صاحب خودرو به وسیله برنامه شرکت می تواند پلتفرم خودران را دریافت کند. در واقع رانندگان از هم اکنون می توانند در طرح روبو تاکسی ثبت نام کنند.

البته ماسک به برخی محدودیت های قانونی در این زمینه اشاره کرد اما گفت که بسیار مطمئن است و پیش بینی می کند این ایده در سال آینده در برخی از ایالت های آمریکا اجرایی می شود.

نظرات بینندگان