arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

سریلانکا: انفجارهای اخیر پاسخ به حمله «کرایست‌چرچ» بوده است

وزیر دفاع سریلانکا امروز گفت، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، انفجار‌ها در این کشور در پاسخ به حمله کرایست‌چرچ در نیوزیلند بوده است. حملات تروریستی و انفجار‌های روز یکشنبه ۳۲۱ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است. پلیس سریلانکا امروز (یکشنبه) از وقوع چند انفجار در این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سریلانکا: انفجارهای اخیر پاسخ به حمله «کرایست‌چرچ» بوده است

وزیر دفاع سریلانکا گفته است، انفجارهای اخیر در این کشور، پاسخ به حمله «کرایست‌چرچ» در نیوزیلند بوده است.

به گزارش فارس، «وآن ویجه واردن» وزیر دفاع سریلانکا امروز (سه‌شنبه) گفت، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، انفجارها در این کشور در پاسخ به حمله کرایست‌چرچ در نیوزیلند بوده است.

بنا بر گزارش «آی.24.نیوز»، این مقام ارشد سریلانکا تأکید کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که حملات اخیرا در این کشور «انتقام تیراندازی‌ها در مسجد کرایست‌چرچ» بوده است.

وزیر دفاع سریلانکا همچنین اعلام کرد که حملات تروریستی و انفجارهای روز یکشنبه321 کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

دولت سریلانکا به دنبال وقوع این حملات تروریستی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد که رسما از نیمه‌شب گذشته اجرایی شده است. این وضعیت فوق‌العاده به نیروهای پلیس و ارتش این کشور اختیار کافی برای مقابله با حملات شبه‌نظامیان را می‌دهد و مظنونین می‌توانند بدون حکم دادگاه بازداشت شوند.

مقام‌های پلیس سریلانکا امروز (یکشنبه) از وقوع چند انفجار در این کشور آسیایی خبر دادند.

بنا بر اعلام پلیس، این انفجارها در سه شهر از جمله «کلمبو» پایتخت تجاری این کشور و حین مراسم «عید پاک» در کلیساها به وقوع پیوسته است.

کلیسای «سنت آنتونی» در «کوچچیکاده» پایتخت تجاری سریلانکا (کلمبو) و همچنین کلیسای «کاتوواپیتیا» در «کاتانا» هدف انفجار قرار گرفت. بنا بر گفته پلیس سریلانکا، در هتل «شانگری-لا» و «کینگبری» در پایتخت تجاری این کشور هم انفجارهایی صورت گرفته است. ساعتی بعد از انفجارهای اولیه، دو انفجار دیگر هم در دو نقطه در حومه کلمبو رخ داد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان