arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

اتحادیه آفریقا: مهلت سه ماهه به شورای نظامی سودان برای انتقال قدرت

سران اتحادیه آفریقا امروز (سه شنبه) با تجمع در قاهره اولتیماتوم 15 روزه خود به شورای نظامی انتقالی سودان برای واگذاری قدرت را به سه ماه افزایش دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه آفریقا:   مهلت سه ماهه  به شورای نظامی سودان برای انتقال قدرت«عبدالفتاح السیسی» رییس جمهوری مصر اعلام کرد که سران کشورهای اتحادیه آفریقا در نشست امروز توافق کردند که برای انجام اصلاحات لازم در سودان به شورای انتقالی در این کشور فرصت بیشتری دهند.
السیسی افزود: قرار شد با کمک اتحادیه آفریقا شرایط لازم برای بهبود اوضاع و برقراری یک نظام دمکراتیک فراگیر در سودان فراهم شود.
اتحادیه آفریقا هفته گذشته با برگزاری جلسه ای در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، آخرین تحولات در سودان را بررسی و به شورای انتقالی نظامی در این کشور اولتیماتوم داد تا ظرف 15 روز قدرت را واگذار کند.
اعضای اتحادیه آفریقا در اتیوپی تاکید کردند که در صورت عدم واگذاری قدرت از سوی نظامیان، این اتحادیه عضویت سودان را به حالت تعلیق در خواهد آورد.
در پی اعتراض های مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور در 22 فروردین ماه با صدور بیانیه ای برکناری عمر البشیر رییس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد در این کشور اعلام کرد. 
این شورا 9عضو دارد که 6نفر آنها از افسران ارتش، 2نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.
در بیانیه 22 فروردین ماه مقرر شد شورای نظامی انتقالی به ریاست 'عوض بن عوف' وزیر دفاع به مدت 2سال زمام امور را در دست گیرد. 
اما بن عوف یک روز پس آن از سمت خود کناره گیری کرد و 'عبدالرحمن البرهان' برای این منصب تعیین شد.
با وجود برکناری البشیر مردم همچنان به اعتراضات خود در سودان ادامه می دهند، آن ها می ترسند نظامیان بر موج این انقلاب سوار شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان