arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

نخست وزیر نیوزیلند: ارتباطی میان انفجار‌های تروریستی کلمبو و کرایست‌چرچ وجود ندارد

«جیسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند گفت که بر اساس بررسی ها، ارتباطی میان انفجار‌های تروریستی در کلمبوی سریلانکا با حملات تروریستی ۱۵ مارس علیه مسلمانان در کرایست‌چرچ این کشور وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جیسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند گفت که بر اساس بررسی ها، ارتباطی میان انفجار‌های تروریستی در کلمبوی سریلانکا با حملات تروریستی ۱۵ مارس علیه مسلمانان در کرایست‌چرچ این کشور وجود ندارد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های آسیایی، یک سخنگوی آردرن نخست وزیر نیوزیلند در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور اطلاعاتی از وجود ارتباط میان این دو حمله تروریستی در دست ندارد.
شبکه خبری استار دراین زمینه گزارش داد: ' روان ویجرواردن' وزیر دفاع سری‌لانکا روز گذشته با ارائه گزارشی در مورد حوادث تروریستی به پارلمان این کشور گفته بود؛ تحقیقات اولیه نشان می‌دهد ۸ حمله مرگبار به کلیسا‌ها و هتل‌های لوکس در انتقام و تلافی حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند بوده است.
وزیر دفاع سری لانکا در این گزارش تاکید کرد اعضای دو گروه افراط گرای جماعت ملی توحید و گروه افراط گرای دیگر مسئول انفجار‌های روز یکشنبه در جریان عید پاک هستند.
قریب به یکماه و نیم گذشته یک استرالیایی با حمله به دو مسجد در نیوزیلند قریب به ۵۰ نفر از مسلمانان نمازگزار را هدف حمله تروریستی خود قرار داده بود. این حادثه دستکم ۵۰ نفر زخمی نیز برجای گذاشت.
طبق گزارش‌های رسانه‌ای در حملات تروریستی اخیر سری‌لانکا بیش از ۳۵۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. مسئولان این کشور احتمال داده اند آمار تلفات افزایش یابد.
موضع گیری دفتر جیسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند در واقع پاسخ صریحی به اظهارات وزیردفاع سری لانکا بود.
سخنگوی آردرن در این بیانیه مطبوعاتی همچنین تاکید کرد: نیوزیند تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع ندارد، ما متوجه شدیم، بررسی‌های سری لانکا در مراحل اولیه است و اطلاعاتی برای چنین ارزیابی در شرایط کنونی وجود ندارد.
گروه تروریستی داعش روز سه شنبه هفته جاری مسئولیت حملات روز یکشنبه سریلانکا را به عهده گرفته و اعلام کرده است که ۷ نفر از وابستگاه این گروه از عوامل این حملات تروریستی بوده اند.
مقام‌های سری لانکا اعلام کرده اند که تاکنون تعداد زیادی از افراد مظنون و وابسته به گروه‌های افراطی را دستگیر کرده اند.

نظرات بینندگان