arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

دستگاه هوشمندی که «بیش فعالی» کودکان را تشخیص می دهد / جایگزینی ایده آل برای دارودرمانی

سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار نوعی دستگاه هوشمند را با هدف تشخیص و درمان بیش فعالی کودکان به تایید رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای اولین بار نوعی دستگاه هوشمند را با هدف تشخیص و درمان بیش فعالی کودکان به تایید رساند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در طول دهه های گذشته بسیاری از افراد برای درمان بیش فعالی کودکان خود از شیوه های مبتنی بر دارو استفاده کرده اند. درواقع دارودرمانی تبدیل به بخش جدایی ناپذیر درمان کودکان بیش فعال شده است. اما به نظر می رسد برای درمان کودکان بیش فعال روش هایی جایگزین نیز وجود دارد.

اختلال بیش فعالی کودکان که با نام مخفف ADHD شناخته می شود اعلب با توجیز داروهایی مثل ریتالین کنترل می شود، اما امنون به روش تحریک پذیری عصبی می توان یک درمان غیردارویی برای بیش فعالی را استفاده کرد.

اداره غذا و داروی استفاده از این دستگاه را به عنوان روش درمانی برای بیماران بین 7 تا 12 ساله تعیین کرده است. اختلال بیش فعالی یا فزون کنشوری، یک بیماری شایع است که از دوران کودکی آغاز می شود و اغلب باعث اختلال در مدیریت عملکرد افراد می شود. علائم شایع این اختلال شامل عدم توجه، مشکل تمرکز ، تکانشگری و سطح بالایی از فعالیتهای بی مورد است.

اکنون سیستم هوشمند موسوم بهeTNS یک دستگاه پزشکی جدید است که از طریق پچ و سیمی کوچک به پیشانی وصل می شود. این دستگاه فقط بالای ابرو را فرا می گیرد و کمی احساس سوزن سوزن شدن روی پوست ایجاد می کند.  پالس های الکتریکی از این دستگاه با موجهایی به اندازه تلفن همراه با عصب تریمینال ارتباط برقرار می کنند و سپس سیگنال های درمانی را به قسمت هایی از مغز که مسئول علائم ADHD هستند، می فرستد.

کارلوس پنا، مدیر بخش دستگاه های عصبی و فیزیولوژی پزشکی سازمان غذا و داروی ایالات متحده در این خصوص گفت: "این دستگاه جدید یک گزینه ایمن و غیرمستقیم برای درمان ADHD در بیماران کم سن و سال فراهم می کند."

بر اساس بررسی های تیم طراح این دستگاه، کودکانی که از این  دستگاه در طول دوره آزمایشی چهار هفته ای استفاده می کردند، کاهش علائم محسوسی داشتند. در حال حاضر این دستگاه در کانادا، استرالیا و اروپا در دسترس است. البته توصیه می شود که کودکان مبتلا به تپش قلب، مشکلات ترشح انسولین یا سایر اختلالات عمومی از این دستگاه استفاده نکنند.

 

 

 

نظرات بینندگان