arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

نقض گسترده حریم خصوصی در دستیار صوتی آمازون / از موقعیت مکانی تا شماره تماس های کاربران رصد می شود

 گزارش های داخلی از آمازون حکایت از آن دارند که برخی از کارکنان آمازون می توانند از طریق درخواست های الکسا(دستیار صوتی آمازون) به یک یا چند آدرس خانه مشتری دسترسی پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گزارش های داخلی از آمازون حکایت از آن دارند که برخی از کارکنان آمازون می توانند از طریق درخواست های الکسا(دستیار صوتی آمازون) به یک یا چند آدرس خانه مشتری دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ممکن است برخی از کارکنان آمازون با گوش دادن به فرمان های دستیار صوتی الکسا به آدرس خانه مشتریان دست پیدا کنند و این به معنای نقض گسترده حریم خصوصی کاربران است.

بلومبرگ به این نکته اشاره کرده که این کارمندان با دسترسی به مختصات جغرافیایی کاربران الکسا می توانند از این داده ها برای پیدا کردن یک آدرس خاص از طریق خدمات نقشه برداری شخص ثالث مانند نقشه های گوگل استفاده کنند.کارکنانی که به مختصات جغرافیایی مشتری دسترسی دارند می توانند این مختصات را به یک نرم افزار نقشه برداری شخص ثالث برای کشف آدرس خانه کاربر اختصاص دهند. این گزارش می گوید که حداقل پنج نفر به این برنامه دسترسی دارند.

سخنگوی آمازون در بیانیه ای اعلام کرد: "دسترسی به ابزار داخلی به شدت کنترل می شود و تنها به تعداد محدودی از کارکنانی که نیاز به این ابزار برای آموزش و ارتقاء سرویس دارند، اعطا می شود. سیاست های ما به شدت اجازه دسترسی کارکنان و استفاده از داده های مشتریان را به هر دلیلی لغو می کند. ما یک سیاست تحمل صفر برای سوء استفاده از سیستم های خود داریم و  به طور منظم کارکنانی که به ابزارهای داخلی دسترسی دارند را بررسی می کنیم. "

به نظر می رسد گروهی کوچک از کارکنان آمازون به یک ابزار نرم افزار دسترسی دارند که امکان پیدا کردن آدرس های خانه و محل کار و شماره های تلفن مشتریان را فراهم می کند.مدتی پیش نیز بلومبرگ  گزارش داد که آمازون تیمی از بازرسان انسانی دارد که برخی از فرمانهای صوتی الکسا را گوش می دهند. در آن زمان، آمازون گفت که آنها  فقط "یک نمونه بسیار ضعیف از صداهای ضبط شده توسط الکسا را به منظور بهبود تجربه مشتریان گوش می دهند.آمازون تاکید داشت که اطلاعات این کارکنان آمازون شامل نام کامل مشتری نیست اما گزارش جدید نشان می دهد که حداقل برخی از کارکنان آمازون به داده های مختلف دسترسی دارند.

با همه این ها، آمازون  تنها شرکتی نیست که دستگاه های مبتنی بر دستیار صوتی هوشمند را طراحی می کند اما به نظر می رسد آمازون اطلاعات صوتی خود را بسیار متفاوت تر از شرکت هایی مانند اپل و گوگل اداره می کند. درواقع اطلاعاتی که به سرورهای اپل به عنوان بخشی از یک درخواست صوتی ارسال می شود به یک شناسه تصادفی وابسته است، به این معنی که هیچ یک از داده ها با یک حساب کاربری اپل مرتبط نیستند. این موضوع در مورد گوگل نیز صادق است.

 

 

 

نظرات بینندگان