arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

پاسخ ماکرون به جلیقه‌زردها چه خواهد بود؟

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار است مجموعه تدابیری را اعلام کند تا به پنج ماه اعتراضات جلیقه‌زردها در کشورش پایان دهد. مالیات کمتر و الغای مدرسه ملی اداری که بر اساس کنکور افراد را برای کارهای دولتی سطح بالا تربیت می کند (دانشگاهی که از نظر بسیاری رویکرد تبعیض آمیز دارد) از جمله تدابیری است که احتمالا امانوئل ماکرون برای پایان دادن به اعتراضات جلیقه زردها اعلام خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاسخ ماکرون به جلیقه‌زردها چه خواهد بود؟امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه قرار است مجموعه تدابیری را اعلام کند تا به پنج ماه اعتراضات جلیقه‌زردها در کشورش پایان دهد.

مالیات کمتر و الغای مدرسه ملی اداری که بر اساس کنکور افراد را برای کارهای دولتی سطح بالا تربیت می کند (دانشگاهی که از نظر بسیاری رویکرد تبعیض آمیز دارد) از جمله تدابیری است که احتمالا امانوئل ماکرون برای پایان دادن به اعتراضات جلیقه زردها اعلام خواهد کرد.

از سری اقداماتی که ماکرون قرار است اعلام کند و بخشی از آن به مطبوعات درز پیدا کرده است، همچنین می‌توان به مواردی چون: افزایش حقوق بازنشستگانی که مستمری اندکی می گیرند بر اساس نرخ تورم و متوقف کردن تعطیل کردن بیمارستان‌ها و مدارس در مناطق روستایی اشاره کرد.

با این حال کاخ الیزه تاکنون واکنشی در ارتباط با اطلاعات درز کرده نداشته است.

با اینکه ماکرون انتظار دارد که اقدامات او تاثیر فوق العاده‌ای بر جامعه داشته باشد و با تحسین معترضان مواجه شود، با این حال به نظر نمی رسد این اقدامات چندان معترضان را راضی کند. این تدابیر همچنین نشانه آن است که ماکرون به هیچ وجه نمی خواهد از اصلاحات مورد نظرش عقب نشینی کند. اصلاحاتی که باعث کاهش مالیات ثروتمندان شده است و از جمله موارد مورد اعتراض جلیقه زردهاست.

اعتراضات جلیقه‌زردهای فرانسوی پنج ماه پیش و در اعتراض به افزایش مالیات سوخت آغاز شد و تاکنون هر شنبه ادامه یافته است. شنبه هفته گذشته جلیقه‌زردها بیست و سومین شنبه اعتراضات خود را در سراسر فرانسه برپا کردند.

امانوئل ماکرون سه ماه پیش ابتکاری را پیش گرفت که طی آن جلساتی با عنوان مباحثات ملی در کشور آغاز شد تا جلیقه‌زردها طی آن خواسته‌های خود را بیان کنند.

این سه ماه اکنون به پایان رسیده است و قرار بود ماکرون هفته پیش تدابیر خود را برای پایان دادن به این اعتراضات اعلام کند که ماجرای آتش سوزی کلیسای نوتردام پیش آمد و ماکرون اعلام این تدابیر را به تعویق افتاد.

معترضان، ماکرون را فردی مغرور که سبک اداره پادشاه گونه را در دولت خود به اجرا گذاشته است می دانند و اکنون رئیس جمهوری فرانسه می خواهد این تصویری که از او در بین معترضان شکل گرفته را بشکند.

نظرات بینندگان