arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

استعفای ۳ عضو شورای نظامی سودان

«شمس الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان بامداد پنجشنبه از استعفای سه تن از اعضای این شورا خبر داد. کباشی افزود: عمر زین العابدین الشیخ، جلال الدین الشیخ الطیب و الطیب بابکر علی سه عضوی هستند که استعفا دادند و ریاست شورای نظامی در حال بررسی استعفای آن‌ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«شمس الدین کباشی» سخنگوی شورای نظامی انتقالی سودان بامداد پنجشنبه از استعفای سه تن از اعضای این شورا خبر داد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، کباشی افزود: عمر زین العابدین الشیخ، جلال الدین الشیخ الطیب و الطیب بابکر علی سه عضوی هستند که استعفا دادند و ریاست شورای نظامی در حال بررسی استعفای آن‌ها است.

این شورا ۹ عضو دارد که ۶ نفر آن‌ها از افسران ارتش، ۲ نفر متعلق به نیرو‌های پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.

سخنگوی شورای نظامی سودان همچنین گفت که معارضان این کشور با شورای نظامی برای تشکیل یک کمیته برای حل اختلافات به توافق رسیدند.

وی اضافه کرد که ما به همراه شرکایمان برای رساندن کشور به جایگاه امنی تلاش می‌کنیم و در صدد هستیم تا نقاط اختلافمان را با گروه‌های سودانی شناسایی و برای حل آن چاره‌ای بیاندیشیم.

سران اتحادیه آفریقا روز سه شنبه در نشست قاهره اولتیماتوم ۱۵ روزه خود به شورای نظامی انتقالی سودان برای واگذاری قدرت را به سه ماه افزایش دادند.

در پی اعتراض‌های مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور در ۲۲ فروردین ماه با صدور بیانیه‌ای برکناری عمر البشیر رییس جمهوری این کشور را پس از ۳۰ سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد در این کشور اعلام کرد.

در بیانیه ۲۲ فروردین ماه مقرر شد شورای نظامی انتقالی به ریاست 'عوض بن عوف' وزیر دفاع به مدت ۲ سال زمام امور را در دست گیرد.

اما بن عوف یک روز پس آن از سمت خود کناره گیری کرد و 'عبدالرحمن البرهان' برای این منصب تعیین شد.
با وجود برکناری البشیر مردم همچنان به اعتراضات خود در سودان ادامه می‌دهند، آن‌ها می‌ترسند نظامیان بر موج این انقلاب سوار شوند.

نظرات بینندگان