arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

پوتین و کیم جونگ اون دیدار کردند

دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد روز پنجشنبه در دانشگاه دولتی خاور دور واقع در بندر ولادی واستوک مرکز استان پریموریه روسیه برگزار شد و شبکه های روسی ازجمله شبکه روسیه24 آن را بطور مستقیم پخش کردند. دیدار سران روسیه و کره شمالی بدون خبرنگاران جریان دارد و پس از یک ساعت هیات های دو کشور به آن می پیوندد و در مجموع چهار ساعت بطول می انجامد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با رهبر کره شمالی بر توسعه روابط با این کشور و همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بامداد روز پنجشنبه در دانشگاه دولتی خاور دور واقع در بندر ولادی واستوک مرکز استان پریموریه روسیه برگزار شد و شبکه های روسی ازجمله شبکه روسیه24 آن را بطور مستقیم پخش کردند.

رئیس جمهوری روسیه در آغاز این دیدار گفت: سال گذشته هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و کره شمالی را برگزار کردیم.

وی افزود: در آن زمان (هفتاد سال پیش) رهبر فقید کره شمالی نخستین دیدار از مسکو را انجام داد.

رئیس جمهوری روسیه گفت: پدر شما نیز در سفر به روسیه سند برقراری روابط راهبردی میان روسیه و کره شمالی را امضا کرد.

پوتین گفت: اطمینان دارم دیدار شما به توسعه روابط دو کشور و حل مساله هسته ای شبه جزیره کره کمک می کند.

وی ادامه داد: از تلاش های شما برای حل مساله هسته ای کره شمالی و عادی سازی روابط پیونگ یانگ و واشنگتن اطلاع دارم.

پوتین خاطرنشان کرد: در عرصه دوجانبه اقدامات زیادی برای توسعه روابط اقتصادی و گسترش روابط انسانی بین روسیه و کره شمالی باید انجام داد.

رهبر کره شمالی نیز به نوبه خود در این دیدار خطاب به پوتین گفت: از شما برای اینکه باوجود مشغله زیاد و برنامه بسیار فشرده خود مرا دعوت کردید و هزاران کیلومتر مسافت پیمودید متشکرم.

وی افزود: امیدوارم این دیدار برای توسعه و تحکیم روابط دو کشور که ریشه های عمیق دارد کمک کند.

«کیم جونگ اون» با بیان اینکه وضعیت شبه جزیره کره مورد توجه جامعه جهانی قرار دارد، اظهار داشت: امیدوارم که در این دیدار بتوانیم وضعیت را خوب ارزیابی کنیم و تبادل نظر گسترده داشته باشیم.

دیدار سران روسیه و کره شمالی بدون خبرنگاران جریان دارد و پس از یک ساعت هیات های دو کشور به آن می پیوندد و در مجموع چهار ساعت بطول می انجامد.

نظرات بینندگان