arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

دستگیری پنج سارق زورگیر در شرق تهران

رئیس پایگاه‌چهارم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری پنج سارق زورگیر گوشی تلفن‌همراه و موتورسیکلت در شرق تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پایگاه‌چهارم پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری پنج سارق زورگیر گوشی تلفن‌همراه و موتورسیکلت در شرق تهران خبر داد.

سرهنگ مرتضی نثاری اظهارداشت: اوایل فروردین‌ماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک اعلام کرد غروب روز حادثه با موتورسیکلتش در خیابان رسالت به سمت اتوبان شهید باقری در حال حرکت بود که ناگهان سه فرد ناشناس با موتورسیکلت قرمز رنگ به بهانه اینکه من برای نوامیس آنها مزاحمت ایجاد کرده ام، جلویم را گرفته و با تهدید سلاح سرد گوشی تلفن‌همراه و موتورسیکلتم را به سرقت بردند.
وی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده مقدماتی، این شاکی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع داده شد، گفت: با توجه به گفته‌های شاکی، کارآگاهان پلیس با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و نیز اقدامات تخصصی پلیسی موفق شدند سه نفر از سارقان به نام‌های 'رحمان'،'قدیر' و 'ماهان' را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پس از اخذ مجوز قضائی در عملیات ضربتی هر سه سارق را در مخفیگاه‌شان در مشیریه دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند. متهمان در تحقیقات اولیه ضمن قبول جرم خود اعلام کردند به همراه دو نفر دیگر از همدستانشان به نام های 'مهیار' و 'جابر' اقدام به سرقت می کنند که بلافاصله در یک عملیات ضربتی، این دو متهم در محدوده پارک پامچال واقع در مشیریه شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی ضمن تشریح جزئیات سرقت‌های خود، عنوان کردند با تعقیب موتورسوارانی که قیمت موتورسیکلت آنها گران بود، در فرصتی مناسب جلوی آنها را گرفته و به بهانه اینکه برای نوامیس ما ایجاد مزاحمت کرده‌اند، با تهدید سلاح سرد، موتورسیکلت و گوشی تلفن‌همراه آنان را به سرقت می‌بردند. در تحقیقات صورت گرفته روی این پرونده، تاکنون بیش از 50 فقره سرقت به این شیوه کشف شده و 40 نفر از مال باختگان نیز شناسایی شده‌اند.

نثاری گفت: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف سایر جرایم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان، در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان