arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

اسد: درهای سوریه روی حماس باز است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه کشورش قادر است با تحریم‌های اقتصادی مقابله کند، تاکید کرد که درهای کشورش به روی جنبش حماس که سازمانی از مقاومت است، باز است.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، بشار اسد اعلام کرد که کشورش قادر است با کمک کشورهای اسلامی و برخی متحدان این کشور با تحریم‌های اقتصادی مقابله کند.

منابع لبنانی که با اسد دیدار کردند، به نقل از وی گفتند: بشار اسد اعلام کرد که تعدادی از مسئولان عربی، اسلامی و کشورهای عدم تعهد اعلام کردند که حاضر نیستند تحریم‌های بین‌المللی علیه سوریه را اجرا کنند.

بنا بر این گزارش، اسد تاکید کرده است که سران ایران تصمیم‌های مهمی برای حمایت از اقتصاد سوریه گرفته‌اند و از طرف دیگر مسئولان عراق اعلام کردند که هرگونه فشار اقتصادی و سیاسی بر سوریه را رد می‌کنند و از سویی دیگر دمشق از رفتار لبنان و اردن با تحریم‌های سوریه ابراز رضایت دارد.

در ادامه، بشار اسد از موضع روسیه و حمایت ایران، عراق، لبنان و همه نشانه‌هایی که در منطقه وجود دارد و دال بر شکست توطئه‌های خارجی علیه سوریه است، ابراز اطمینان کرد.

رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنبش حماس و شایعاتی در خصوص اینکه حماس در صدد نقل مکان از سوریه است، تاکید کرد: درهای سوریه به روی جنبش حماس و سران آن باز است زیرا حماس سازمانی مقاوم است... و سوریه نمی‌تواند از مسئله و آرمان فلسطین چشم‌پوشی کرد.
نظرات بینندگان