arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

ترامپ: تحقیقات مولر تلاشی برای کودتا و بدتر از رسوایی واترگیت بود

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ او با روسیه را تلاشی برای کودتا خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ او با روسیه را تلاشی برای کودتا خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز که اولین مصاحبه او از زمان انتشار گزارش تحقیقات رابرت مولر است، گفت: این تحقیقات تلاشی برای سرنگون کردن دولت آمریکا بود.

او تحقیقات مولر را یک رسوایی مشابه رسوایی واترگیت که در سال‌های ۱۹۷۲-۱۹۷۴ اتفاق افتاد و باعث استعفای ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا شد، دانست.

ترامپ تأکید کرد: من فکر می‌کنم این رسوایی احتمالاً بزرگترین رسوایی در تاریخ سیاسی کشور ما است. من فکر می‌کنم این خیلی بزرگ‌تر از رسوایی واترگیت است چون بسیار معنادار است و مساله مربوط به دزدیدن اطلاعات از دفتری در ساختمانهای واترگیت نیست بلکه یک تلاش برای کودتا است. این باورنکردنی است و شبیه به اتفاقات یک کشور جهان سومی است.

ترامپ همچنین به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی سابق‌اش نیز به خاطر آنچه که «از بین بردن زندگی کارمندانش» خواند، حمله کرده و گفت: حالا وضعیت به ضرر او است و زمان آن رسیده که به طرف مقابل نگاه کنیم.

وی افزود: مردم عاشق کاری که ما انجام می‌دهیم هستند و از کل کشور می‌آیند و رأی می‌دهند. کار ما همان عظمت بخشیدن دوباره به آمریکا است و این کاری است که ما انجام داده‌ایم و انجام می‌دهیم. اما اقدامات طرف مقابل تلاشی برای سرنگونی بود و این یک مساله مفتضحانه است.

 

نظرات بینندگان