arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

نیاستی، بازیگر فیلم صدرعاملی بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم مسکو شد

سها نیاستی بازیگر زن ایرانی، جایزه بازیگری جشنواره جهانی فیلم مسکو را دریافت کرد. نیاستی این جایزه را برای بازی در فیلم «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی که نخستین تجربه فیلم بلند او به شمار می‌رود، به دست آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سها نیاستی بازیگر زن ایرانی، جایزه بازیگری جشنواره جهانی فیلم مسکو را دریافت کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هالیوود ریپورتر، سها نیاستی جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره جهانی فیلم مسکو دریافت کرد.
نیاستی این جایزه را برای بازی در فیلم «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی که نخستین تجربه فیلم بلند او به شمار می‌رود، به دست آورده است.
به گزارش ایرنا، «سال دوم دانشکده من»، داستان «مهتاب» و «آوا» دانشجویان سال دوم یک دانشکده را روایت می‌کند که به اتفاق تعداد دیگری از همکلاسی‌های خود برای سفر چند روزه از تهران به اصفهان می‌روند. ماجراهای این دو دوست در سفر اصفهان و مسائلی که بر اثر آن پیش می آید، پیرنگ اصلی این فیلم را شکل می‌دهد.
جشنواره جهانی فیلم مسکو، توسط «ژوزف استالین» رهبر وقت شوروی بنا نهاده شده و در این کشور به اندازه جشنواره سینمایی کن و برلین اهمیت دارد.
این جشنواره، نخستین بار در سال 1935 برگزار و پس از وقفه‌ای طولانی در سال 1959 از سرگرفته شد.
در سال 2019 ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه روس روسیه شهرت دارد، بر عهده گرفته است.
در سال‌های اخیر فیلم‌های ایرانی در جشنواره جهانی فیلم مسکو حضور گسترده ای داشته و چندین جایزه از این جشنواره دریافت کرده‌اند.

نظرات بینندگان