arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

زیر گرفتن یک جوان بحرینی با خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای امنیتی آل‌خلیفه با زیر گرفتن "علی القصاب"، جوان بحرینی وی را به شهادت رسانده و "زینب الخواجه" زن معترض بحرینی را به شیوه‌ای توهین‌آمیز پس از کشیدن بر روی زمین دستگیر کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرآة بحرین، نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه روز گذشته (پنج‌شنبه) "علی القصاب"، جوان 21ساله بحرینی از اهالی روستای "ابو صبیع" زیر گرفته و او را به شهادت رساندند.

این سومین جوان بحرینی است که نیروهای رژیم آل خلیفه او را با خودرو زیر می‌گیرند. مأموران امنیتی رژیم آل‌خلیفه پیش از این دو جوان بحرینی را با خودرو زیر گرفته و به‌شهادت رسانده بودند.

علی القصاب یکی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی و تحصن خیابان "بدیع" در روستای ابو صبیع بود که توسط خودروهای نیروهای امنیتی بحرین زیر گرفته شد و به دلیل خون‌ریزی شدید به شهادت رسید.

نیروهای امنیتی بحرین با حمایت نظامیان اشغالگر سعودی روز گذشته حملات شدید و سرکوب سنگینی را با استفاده از گازهای اشک‌آور و سمی و گلوله‌های پلاستیکی علیه مسیرهای راهپیمایی آغاز کردند که به دعوت جنبش 14 فوریه در خیابان البدیع به شکل مسالمت‌آمیز در حال برگزاری بود.

شدت سرکوب‌ تظاهرات‌کنندگان بحرینی در روز گذشته به حدی بود که علاوه بر شهادت یکی از تظاهرات‌کنندگان ده‌ها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت‌های خفگی شدید شدند.

نظامیان آل‌خلیفه تلاش داشتند، با شلیک گاز اشک‌آور به درون مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مانع از حضور معترضان در خیابان بدیع شوند، مزدوران آل‌خلیفه صرف نظر از به شهادت رساندند،‌ یک جوان بحرینی، "زینب الخواجه" زن معترض بحرینی را به شیوه‌ای توهین‌آمیز و با کشیدن وی بر روی زمین دستگیر کردند.

زینب الخواجه فرزند "ابراهیم الخواجه"، حقوقدان بحرینی است که در زندان‌های رژیم آل‌خلیفه بسرمی‌برد.

به جز گلوله‌های گاز اشک‌آور و گاز سمی و پلاستیکی نیروهای امنیتی بحرین به روی تظاهرات‌کنندگان و تحصن کنندگان منطقه البدیع آتش نیز گشوده و تعدادی از آنها را مجروح و تلاش کردند، زنان تحصن کننده در دو منطقه "جد حفص" و "السنابس" را با خودروهای امنیتی خود زیر بگیرند.

این درحالی است که مزدوران آل‌خلیفه روستای "بنی‌جمره" را از سه جهت مورد حمله قرار دادند؛ اوضاع در روستای "الدراز" نیز بهتر از بنی‌جمره نبود، به‌گونه‌ای که نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه پس از یورش به روستا به سه خانه حمله کردند؛‌ اما یورش نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خلیفه به روستای "السنابس" چنان سنگین بود که این روستا را به یک دژ و قلعه نظامی تبدیل کرده بود.

با وجود تمام این سرکوب‌ها زنان بحرینی در برابر سفارت انگلیس در منطقه "راس الرمان" منامه تحصن کرده‌اند.
 
با به شهادت رسیدن "علی القصاب" تعداد شهدای انقلاب بحرین که از 14 فوریه گذشته آغاز شده به 54 شهید افزایش افزایش یافت.

از سوی دیگر هزاران بحرینی با تجمع در برابر مقر سازمان ملل متحد در منامه، پایتخت بحرین از سازمان‌های بین المللی خواستند تا نسبت به نقض حقوق بشر در بحرین سکوت خود را بشکنند و اقدامات لازم جهت تحت فشار قرار دادن رژیم آل‌خلیفه را انجام دهند.

در این میان نیروهای امنیتی و نظامی بحرین با استفاده از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی تلاش کردند، تحصن کنندگان را متفرق کنند.
نظرات بینندگان