arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

ايسلند كشور مستقل فلسطين را به رسميت شناخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالي كه تنها چند روز از برافراشته شدن پرچم فلسطين در يونسكو در پاريس مي‌گذرد، ايسلند، فلسطين را به عنوان يك كشور مستقل به رسميت شناخت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، "اوئسور اسكارفدينسون" وزير خارجه ايسلند در كنفرانسي خبري اظهار داشت: امروز روزي است كه ما به طور رسمي اعلام مي‌كنيم استقلال فلسطين در راستاي ميل پارلمان ايسلند است.

رياض المالكي، وزير خارجه تشكيلات خودگردان فلسطين نيز از اين تصميم استقبال كرد و اظهار داشت: اين تصميم بسيار مهم است زيرا ايسلند متعلق به اروپاست و اين تصميم ممكن است فضاي بسيار مثبتي براي سايرين ايجاد كند تا دنباله‌رو ايسلند باشند.

وزير خارجه ايسلند سپس بيانيه‌اي صادر كرد كه در آن آمده است: ايسلند، فلسطين را به عنوان يك كشور مستقل و خودمختار براساس مرزهاي پيش از جنگ 1967 به رسميت مي‌شناسد.

در بيانيه رياض المالكي نيز آمده است: تصميم ايسلند بدين معنا است كه فلسطين هم‌اكنون براي اولين بار از سوي يك كشور در غرب و شمال اروپا به رسميت شناخته شده است.

اين دو وزير همچنين اعلام كردند روابط ديپلماتيك ميان ايسلند و فلسطين آغاز شده است.

رياض المالكي اظهار داشت: يك سفير از ايسلند، استوارنامه خود را به فلسطينيان ارائه مي‌كند و ما در تلاش هستيم تا يك كنسول‌گري افتخاري در ايسلند ايجاد كنيم.

در تاريخ 29 نوامبر پارلمان ايسلند اعلام كرد با به رسميت شناخته شدن فلسطين براساس مرزهاي پيش از جنگ خاورميانه در سال 1967 موافق است. به رسميت شناخته شدن فلسطين از سوي ايسلند همچنين دو روز پس از برافراشته شدن پرچم فلسطين در يونسكو در پاريس صورت گرفت.
نظرات بینندگان