arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

جزئیاتی از ورود هواپیمایی 100 نفره روسی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ورود هواپیمایی 100 نفره به ایران از سالها قبل و با عدم همکاری روسیه به اجرا نرسیده بود، زیرا این کشور بازار اروپایی برای هواپیماهای سوپرجت سوخو را به ایران ترجیح می‌داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، مذاکرات ایران برای خرید هواپیمای 100 نفره از روسیه چندی پیش از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، علی نیکزاد در گفتگو با مهر اعلام کرد که در سفر اخیر به روسیه، درباره خرید این نوع از هواپیماها با طرف روسی مذاکراتی انجام شده است.

گرچه وزیر راه و شهرسازی از اعلام جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد اما گفت که این هواپیماها برای پروازهای داخلی استفاده خواهد شد که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم این خبر را تایید کرد.

به گزارش مهر، این هواپیماها از نوع هواپیماهای 100 نفره سوپرجت سوخو است که ایران از سالهای گذشته هم به دنبال خرید آن بوده اما به دلایلی، کشور روسیه از فروش این هواپیماها به ایران خودداری کرده است.

در گذشته مسئولان ایرانی ضمن بازدید از یک نمایشگاه نسبت به خرید این هواپیما اعلام آمادگی کردند اما طرف روسی نسبت به این موضوع روی خوش نشان نداند و همین امر باعث شد تا خرید هواپیماهای سوپرجت سوخو به سرانجامی نرسد.

این هواپیماها به دلیل ساختار مناسب و قدرت موتور بالایی که دارند، همواره یکی از گزینه های ایران برای ناوگان هوایی داخلی بوده است اما طرف روسی که در سالهای قبل مشتری های اروپایی برای این هواپیما داشت، حاضر به فروش آن به ایران نبود.
نظرات بینندگان