arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

اف بی آی: روسیه تهدید ضدجاسوسی بسیار جدی علیه آمریکا است

رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در پاسخ به پرسشی پیرامون گزارش رابرت مولر از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ابراز عقیده کرد که این کشور 'تهدید ضدجاسوسی بسیار جدی به شمار می‌رود. '
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای شبکه خبری سی ان ان به نقل از رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) نوشت که این نهاد امنیتی روسیه را تهدید ' ضد جاسوسی' بسیار جدی علیه آمریکا می‌داند.

کریستوفر رای دیروز (۶ اردیبهشت) در جلسه‌ای که در اندیشکده 'شورای روابط خارجی' برپا شده بود در پاسخ به پرسشی پیرامون گزارش رابرت مولر از دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ابراز عقیده کرد که این کشور 'تهدید ضدجاسوسی بسیار جدی به شمار می‌رود. '

وی افزود:ما در انتخابات (میاندوره ای) ۲۰۱۸ اثرگذاری ملموسی بر زیرساخت‌های انتخابات مشاهده نکردیم. 'رای' تلاش‌های آمریکا برای کاهش نفوذ خارجی درانتخابات را 'گام‌های بلند' خواند و با این حال هشدار داد که رقبای واشنگتن قصد تداوم اقدام‌های خود را داشته و جامعه اطلاعاتی تا حد زیادی انتخابات ۲۰۱۸ را تمرین نهایی پیش از انتخابات ۲۰۲۰ در نظر داشته است.

اظهارات رای که شخص ترامپ وی را به این مسند گمارده با واکنش برخی اعضای دولت آمریکا به دخالت مسکو در امور داخلی آمریکا در تضاد است.

جرد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید و داماد ترامپ سه شنبه پیش (۳ اردیبهشت) دخالت روسیه در امور داخلی این کشور را ناچیز و تحقیقات مولر را برای آمریکا مضر شمرد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌ها چندی پیش با انتشار متن سانسور شده گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای بازپرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا نوشتند: در نهایت، تحقیقات به این نتیجه نرسیده که ستاد انتخابات ترامپ وارد تبانی یا هماهنگی با دولت روسیه برای دخالت در انتخابات شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز با تأیید محتوای گزارش رابرت مولر در باره ارتباط تیم رئیس جمهوری آمریکا با مسکو، گفت: طبق این گزارش روسیه هیچ دخالتی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا نداشته است.

نظرات بینندگان