arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

آلودگی هوا عامل ابتلای افراد غیرسیگاری به سرطان ریه

کارشناسان سلامت در انگلیس هشدار دادند: میزان ابتلا به سرطان ریه در میان افراد غیر سیگاری به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و سمی افزایش یافته‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناسان سلامت در انگلیس هشدار دادند: میزان ابتلا به سرطان ریه در میان افراد غیر سیگاری به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و سمی افزایش یافته‌ است.

 این گروه از کارشناسان با بیان اینکه موارد ابتلا به سرطان ریه در میان افراد غیرسیگاری افزایش یافته، اظهار داشتند: قرار گرفتن در معرض هوای سمی علت این افزایش است اما بسیاری از پزشکان و سیاستمداران از گستردگی این مشکل آگاهی ندارند.

آمار نشان می‌دهد هر ساله در انگلیس حدود ۶۰۰۰ نفر به رغم اینکه استعمال سیگار ندارند یا تعداد سیگار مصرفی آنان بسیار کم است به دلیل ابتلا به سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: از سال‌ها قبل سرطان ریه از جمله بیماری‌های مرتبط با استعمال سیگار شناخته شده‌ است. ارتباط بین استعمال سیگار و ابتلا به سرطان ریه حائز اهمیت است اما بررسی‌های اخیر نشان‌دهنده ضرورت آگاه ساختن پزشکان و سیاستمداران نسبت به دیگر فاکتورهای خطرزا در بروز این بیماری از جمله آلودگی هوا در محیط‌های بسته و باز است.

درحالیکه استعمال سیگار از تاثیرگذارترین فاکتورهای موثر در خطر ابتلا به سرطان ریه است آلودگی هوا و دود ناشی از مواد سوختنی و قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می‌تواند در ابتلا به این بیماری موثر باشد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، محققان تاکید کردند: زنان حتی اگر استعمال سیگار نداشته باشند بیشتر مستعد ابتلا به این نوع سرطان هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان