arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۰

معاون وزير خارجه: دو تبعه كويتي هفته آينده آزاد مي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان كه به‌منظور رايزني با مقامات سياسي به كشورهاي منطقه خليج فارس سفر كرده است با شيخ صباح الخالد الصباح ـ وزير خارجه كويت ـ ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ايسنا، در اين ديدار حسين امير عبداللهيان ـ معاون وزير امور خارجه كشورمان ـ ضمن بررسي مناسبات دو جانبه، تحولات منطقه به‌ويژه تحولات سوريه، بحرين و يمن و عراق را مورد بررسي قرار داد.

در اين ديدار راه‌هاي گسترش روابط و مشورت‌هاي منظم در مورد امنيت گروهي و دسته جمعي منطقه مورد بحث قرار گرفت.

معاون وزير خارجه كشورمان با تشريح پيامدهاي خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اظهار كرد: حضور نيروهاي آمريكايي در عراق چندين هزار كشته برجاي گذاشت در حالي كه حضور ايران همواره در مسير سازندگي عراق و براي پيشرفت و امنيت و ثبات اين كشور بوده است.

در اين ديدار هم‌چنين طرف ايراني با اشاره به بازداشت دو تبعه كويتي در آبادان تاكيد كرد كه آن‌ها اقداماتي خلاف قانون انجام داده‌اند اما با نگاه مثبت ايران به اين مساله آن‌ها هفته آينده آزاد خواهند شد.

در اين ديدار امير عبداللهيان گفت: ما از بيداري اسلامي همه ملت‌هاي جهان عرب حمايت مي‌كنيم و مخالف هرگونه سركوب مردم چه در يمن، بحرين و حتي سوريه هستيم.

به گزارش ايسنا، معاون وزير خارجه در جريان سفر به كشورهاي منطقه خليج فارس با مسوولان عمان، امارات متحده و قطر نيز ديدار و گفت‌وگو كرد.

در اين مذاكرات وي علاوه بر ديدار با همتايانش، با بن علوي ـ وزير خارجه عمان ـ و قرقاش ـ وزير مشاور در امور خارجه امارات ـ در مسقط و ابوظبي ديدار و گفت‌وگو كرد.

امير عبداللهيان شب گذشته كويت را به مقصد تهران ترك كرد.

نظرات بینندگان