arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

جزییات داستانی یک سریال رمضانی/ رضا یزدانی بوکسور می‌شود

حامد افضلی یکی از نویسندگان مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» درباره قصه این سریال رمضانی توضیحاتی ارایه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حامد افضلی یکی از نویسندگان مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» درباره قصه این سریال رمضانی توضیحاتی ارایه کرد.

حامد افضلی نویسنده سریال «از یادها رفته»  درباره قصه این سریال که حدود یک هفته دیگر و در آستانه ماه رمضان از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود، بیان کرد: این قصه خرده داستان‌های زیادی دارد و شاید از همه پررنگ‌تر بخش عاشقانه سریال باشد.

وی ادامه داد: شخصیت اصلی قصه، مهربانو است که هلیا امامی آن را بازی می‌کند و ماجرای اصلی درباره عشقی است که بین او و خسرو با بازی حسین یاری وجود دارد.

افضلی توضیح داد: ما در این سریال دهه ۲۰ را به تصویر می‌کشیم و داستان‌هایی از مردمان آن روزگار، مشاغل مختلف و حتی اختلاف طبقاتی آن سال‌ها را به روایت می‌کنیم. به طور مثال رضا یزدانی فردی از طبقه مرفه است که سرگرمی او بوکس است.

وی اضافه کرد: اختلاف طبقاتی یکی از ویژگی‌های آن دوره تاریخی است و ما یک خانواده به شدت پولدار و قجری در داستان داریم و خانواده دیگری که به شدت ضعیف و فقیر است و به طور مثال پِهِن جمع می‌کنند و به عنوان سوخت می‌فروشند.

این نویسنده درباره نمایش فقر و اتفاقات و ویژگی‌های مختلف سال‌های دهه ۲۰ عنوان کرد: علی حاتمی کارگردان سریال‌هایی مثل «هزاردستان» بهترین آثار مربوط به دهه ۲۰ ساخته است که البته این تصاویر با همه واقعیت آن زمان منطبق نیست و این نکته شاید به لحن شاعرانه آثار وی برمی‌گردد و ما سعی کردیم در این سریال سراغ بخش‌های دیگری از جامعه آن دوران را در برابر دیدگان مخاطب قرار دهیم.

وی با اشاره به پخش این سریال تاریخی در ایام ماه مبارک رمضان یادآور شد: این سریال یک تم مذهبی دارد و موضوع اصلی آن حجاب است. بنابراین بهترین زمان آن در همین ایام ماه رمضان است.

این نویسنده تاکید کرد: پیش بینی می‌کنم مخاطب با این اثر ارتباط بر قرار کند. آمار این سال‌های تلویزیون نشان داده است، مخاطب داستان‌هایی با رنگ و بوی مذهبی را در ایام ماه مبارک رمضان می‌پسندد. این اثر حاصل زحمات چهار ساله یک گروه بزرگ سیصد نفره است و متن هم حاصل همفکری بنده، خانم رویا خسرو نجدی و آقای عباس نعمتی است.

افضلی در پایان گفت: در این سریال اگرچه به واقعه کشف حجاب و ماجرای گوهرشاد اشاره‌های کوچکی می‌شود اما موضوع اصلی آن حجاب است و روایت یک واقعه صرفاً تاریخی نیست.

منبع: مهر
نظرات بینندگان