arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

افتتاح شعب بانکی در هند برای افزایش مبادلات تجاری با ایران

روزنامه اکونومیک تایمز در مطلبی نوشت،بانک دولتی (IDBI) هند برای تسهیل مبادلات تجاری با ایران ،سه شعبه در شهرهای دهلی ،احمد آباد و کلکته افتتاح می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افتتاح شعب بانکی در هند برای افزایش مبادلات تجاری با ایرانبانک مرکزی هند اوایل مارس (اسفند) مجوز تاسیس این بانک را صادر کرده بود.
یک مقام بانکی هند گفت که مبادلات تجاری میان هند و ایران می‌تواند در هر یک از شعبه‌های بانک (IDBI) صورت بگیرد و این سه شعبه به‌زودی روند کاری خود را آغاز خواهند کرد.
به گفته این مقام هندی، در زمانی که یک تاجر در حال چک کردن شمار حساب خود در بانک (IDBI) است، پرداخت‌های مستقیم می‌تواند از طریق بانک‌های ایرانی صورت بگیرد.
پیش از این بر اساس مکانیسم مورد توافقی تهران و دهلی، بانک‌های ایرانی می‌توانند در بانک‌های (IDBI) حساب وسترو 'vostro' افتتاح کنند؛ و شرکت‌های هندی در صورت خرید نفت از ایران می‌توانند پرداخت خود را در این حساب‌ها به‌صورت روپیه پرداخت کنند.
به گفته مقام هندی، شعبات بانک‌های (IDBI) با افتتاح حساب و دفاتر مالی در شهرهای هند به دنبال تسهیل روابط تجاری میان ایران و هند هستند.
بعد از بانک یوکو (UCO)، بانک (IDBI) دومین بانک دولتی هند است که برای تسهیل روابط میان هند و ایران توانسته مجوز هند را به دست آورد.
کاخ سفید دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.
کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرده است که این تصمیم را باهدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ کرده است.

نظرات بینندگان