arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

هواپیمایی های ایالات متحده از وب کم پشت صندلی ها استفاده خواهند کرد / احتمال نقض حریم خصوصی مسافران هوایی

برخی هواپیمایی های ایالات متحده خبر داده اند که به زودی به شکل گسترده از وب کم های پشت صندلی مسافران استفاده خواهند کرد. این موضوع با واکنش های منفی متعددی همراه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 برخی هواپیمایی های ایالات متحده خبر داده اند که به زودی به شکل گسترده از وب کم های پشت صندلی مسافران استفاده خواهند کرد. این موضوع با واکنش های منفی متعددی همراه شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی پیش بود که رسانه های خبری روی حضور وب کم ها در پروازهای سنگاپور اعتراضاتی سنگین را مطرح کردند. اما به نظر می رسد این ماجرا در ایالات متحده در حال تکرار است.

جالب است بدانید که هواپیماهای ایالات متحده از لحاظ فیزیکی به شکلی طراحی شده اند که به سهولت می توانند میزبان دوربین های هوشمند باشد البته در حال حاضر تبلت، یا سایر ابزارهای سرگرمی به راحتی در بخش پشتی این صندلی ها جا می گیرند اما به نظر می رسد هواپیمایی دلتا و چند هواپیمایی دیگر قصد دارند از این امکان برای قرار دادن وب کم استفاده کنند و گفته می شود که این کار به وسیله بخش تجهیزات حمل و نقل هوایی پاناسونیک انجام می شود.

مدتی پیش یعنی اوایل سال جاری میلادی هواپیمایی سنگاپور با این اتهام رو به رو شد که در حال جاسوسی از مسافران به کمک دوربین های هوشمند است.اما هواپیمایی سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد: "همانند بسیاری از هواپیماهای دیگر، برخی از صندلی های برتر ما دارای سیستم های سرگرمی در پرواز هستند که شامل دوربین های نصب شده توسط سازنده می شوند اما این دوربین ها هرگز فعال نبوده و ما در آینده نیز برای استفاده از این دوربین ها برنامه ای نداریم."

اما این ادعاها نیز نتوانست بحث های مربوط به نقض حریم خصوصی را از بین ببرد.هنگامی که برخی از مسافران، به ویژه محققان سایبری متوجه وجود وب کم در صندلی ها شده اند، به این موضوع معترض شدند که چرا هنگام خرید بلیط به مسافران اعلام نمی شود که ممکن است تحت نظر باشند. اکنون مشخص شده که به جز سنگاپوری ها، ایالات متحده نیز برنامه هایی برای استفاده از وب کم در پروازهای خود دارند.

با انتشار این خبرها، تعدادی از شرکت های هواپیمایی با تأکید بر این که آنها هرگز صفحه نمایش ها را با استفاده از وب کم سفارش نمی دهند این موضوع را کاملا انکار کردند. لیزا کانل، مدیر محصولات دلتا در این خصوص می گوید: "تعداد محدودی از صفحه نمایش های سرگرمی در پرواز های دلتا دارای دوربین است و این موارد توسط سازنده سیستم ها تعجبی شده اند و از سفارش های ما نیست و ما هیچ برنامه ای برای نصب نرم افزارهای رصد مسافران و استفاده از آنها نداریم. "

نیویورک تایمز ماه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد با پوشاندن وب کم ها با درپوش های پلاستیکی یا دیگر برچسب ها از نقض حریم خصوصی مسافران پیشگیری کند. با این حال روشن نیست که چرا پاناسونیک تصمیم به ساخت صفحه نمایش با وب کم های داخلی گرفته و اصلا چرا باید چنین سرویسی وجود داشته باشد که بعد مشکلات نقض حریم خصوصی مطرح شود. آن هم در شرایطی که بسیاری از مسافران از این شرایط ناراضی هستند.

نظرات بینندگان