arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

چرا باشگاه‌ها تيم بانوان ندارند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدير باشگاه پيشگامان كوير يزد با بيان اين كه هنوز فضاي رسانه‌اي كشور در رابطه با اهميت ورزش بانوان توجيه نيست،‌ يكي از دلايل بي تمايل بودن باشگاه‌ها براي تيم‌داري در حوزه بانوان را نبودن فضاي رسانه‌اي و نداشتن سوددهي براي اسپانسرها عنوان كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سيد مصطفي سجادي درباره علت تمايل نداشتن باشگاه‌ها براي داشتن تيم بانوان گفت: يكي از مهم‌ترين دلايل، موضوع سرمايه‌گذاري در ورزش بانوان است چون بخش خصوصي به دنبال سوددهي است اما با توجه به اينكه در ورزش بانوان تبليغاتي وجود ندارد و به دليل ممنوعيت پخش مسابقه‌ها از رسانه‌ي ملي، شركت‌هاي خصوصي تمايلي به داشتن تيم بانوان ندارند.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه به غير از رسانه ملي سهم ورزش بانوان در رسانه‌هاي مكتوب هم بسيار كم است. حتي در ويژه نامه فدراسيون واليبال با بيش از 150 صفحه تنها 2 صفحه به واليبال بانوان اختصاص دارد كه شايد يكي، دو تصوير از مسابقه‌هاي آن‌ها منتشر شده باشد. در نتيجه فضاي رسانه‌ها براي توجه به ورزش بانوان هنوز توجيه نشده و اطلاع‌رساني در اين باره بسيار كم است.

وي ادامه داد: البته اگر بخواهيم از نظر اجتماعي به اين موضوع نگاه كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه بخش خصوصي مي‌تواند به وظيفه اجتماعي خود بپردازد و بحث سوددهي در حوزه بانوان را فراموش كند كه در اين‌باره يكي از راهكارهاي مورد نظر استفاده از اهرم‌هاي قدرت در فدراسيون‌هاست.

سجادي ادامه داد: اگر داشتن تيم بانوان در باشگاه‌ها اجباري شود، در اين صورت بخش خصوصي هم مكلف است در صورت داشتن تيم بانوان را هم مد نظر قرار دهد، هرچند اين موضوع ممكن است نتيجه عكس هم داشته باشد و در اين صورت بخش خصوصي تيم‌داري را كنار بگذارد.

مدير باشگاه پيشگامان كوير يزد با بيان اينكه چندي پيش در شوراي ليگ پيشنهاد دادم واليبال ساحلي را حذف و به جاي آن داشتن واليبال بانوان در باشگاه‌ها را مد نظر قرار دهند گفت: بايد براي توجه به واليبال بانوان، فرهنگ‌سازي شود و داشتن تيم بانوان براي باشگاه‌ها اجباري باشد تا به مرور اين موضوع در بين باشگاه‌داران فرهنگ‌سازي شود.

سجادي در پايان خاطرنشان كرد: باشگاه ما از سال آينده به صورت جدي كار خود را آغاز خواهد كرد و تاكنون هم درباره تيم بانوان فكري نداشته‌ايم اما اميدواريم سال آينده بتوانيم يك تيم بانوان را در ليگ برتر داشته باشيم.
نظرات بینندگان