arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

ماجرای سفارش غذای 2 هزار دلاری هکرها در مک دونالد چیست؟ / مشتریان قربانی و همبرگرهای مجانی!

گروهی از هکرها موفق شده اند در طول مدت کوتاهی به اطلاعاتی گسترده از مشتریان برنامه های سفارش آنلاین مک دونالد دست پیدا کرده و از این طریق تا 2 هزار دلار سرقت انجام دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از هکرها موفق شده اند در طول مدت کوتاهی به اطلاعاتی گسترده از مشتریان برنامه های سفارش آنلاین مک دونالد دست پیدا کرده و از این طریق تا 2 هزار دلار سرقت انجام دهند.

به گزارش سرویس آِی تی و فناوری انتخاب، هیچ چیز به این اندازه ناراحت کننده نیست که وقتی در خانه نشسته اید ناگهان با پیام هایی رو به رو شوید که می گویند حساب بانگی شکا در حال خالی شدن است یا سفارش غذایی که اصلا از آن خبر ندارید تحویل داده شده است. این همان اتفاقی است که برای برخی از مشتریان برنامه آنلاین مک دونالد رخ داده است.

از ابندای سال 2019 دهها گزارش در مورد سرقت اطلاعات مشتریان مک دونالد مطرح شده است. این مشکل اغلب برای کاربران کانادایی مک دونالد رخ داده است و در برخی موارد نیز مک دونالد کانادا مجبور به پرداخت خسارت به کاربران شده است.

به نظر می رسد مهاجمان بی سر و صدا به حساب ها دسترسی پیدا کرده و پس از آن بسیاری از سفارشات به صورت منظم هزینه و هر بار به شکل میانگین 20 دلار ثبت می کرده است. در نتیجه بسیاری از افراد تا مدت ها متوجه سرقت از حساب های خود نمی شده اند.

از سوی دیگر برخی کاربران برنامه مک دونالد به طور ناخواسته کدهای تخفیفی را استفاده کرده اند که اساسا تمایلی به استفاده از آنها نداشتند. مشخص نیست که هکرها  دقیقا به چه تعداد از حسابهای کاربری دسترسی دارند، اما به نظر می رسد مک دونالدباید حداقل به هزار کاربر خود هشدار دهد رمزهای خود را تغییر دهند.  این درحالی است که تعداد افرادی که می گویند حساب هایشان هدف حمله قرار گرفته است روز به روز افزایش می یابد.

نظر شما چیست؟ اگر یک هکر به حساب شما دسترسی پیدا کرده و به نام شما چلوکباب زعفرانی با دوغ محلی سفارش دهد چه حالی می شوید؟!

نظرات بینندگان