arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

پلیس: فعالیت پارکبانان در تهران ممنوع است

رئیس پلیس پایتخت در خصوص فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران، گفت: هرگونه فعالیت پارکبان ممنوع است. وی اظهار کرد: اگر شهروندان به این موضوع برخورد کردند باید به پلیس گزارش دهند تا برخورد قانونی با این‌افراد انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس پایتخت از ممنوعیت فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در اولین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح برای اولین بار در سال ۹۸ توسط همکارانم در پلیس آگاهی پایتخت اجرا شد.

وی افزود: ۱۶۵ نفر از سارقان و مجرمان حرفه‌ای دستگیر شدند که در حوزه‌های سرقت منزل، خودرو، کیف قاپی و جیب بری فعالیت داشتند.

سردار رحیمی تصریح کرد: علاوه بر این ۳۹ باند سارقان حرفه‌ای منهدم شد و متهمان به ۲۲۳۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه کشف جرایم در یک ماهه اخیر ۱۳ درصد افزایش کشف سرقت داشته‌ایم، اظهار کرد: کاهش ۳ درصدی وقوع جرایم را شاهد هستیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این طرح ۷۱ نفر از سارقان خرد دستگیر شدند که در ۲۶ باند فعالیت داشتند، ۲۴ نفر از سارقان منازل، ۴۳ نفر از سارقان لوازم‌خودرو، ۷ نفر از جاعلان و ۵ قاتل نیز در این مرحله از طرح کاشف بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه سرقت لوازم خودرو در صدر سرقت‌ها است، افزود: در بحث پرونده وکیل به قتل رسیده در شمال پایتخت به سرنخ‌های خوبی دست پیدا کردیم و پس از جمع بندی نهایی جزئیات این پرونده به اطلاع عموم خواهد رسید.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد از سارقان‌دستگیر شده دارای تکرار جرم هستند، خاطرنشان کرد: گروه عملیات ویژه پلیس آگاهی از امروز در پایتخت فعال می‌شود که ۳۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی پلیس اضافه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص فعالیت پارکبانان در سطح شهر تهران، گفت: هرگونه فعالیت پارکبان ممنوع است.

وی اظهار کرد: اگر شهروندان به این موضوع برخورد کردند باید به پلیس گزارش دهند تا برخورد قانونی با این‌افراد انجام شود.

سردار رحیمی افزود: از نظر پلیس و شهرداری فعالیت این‌افراد با عنوان پارکبان ممنوع است.

نظرات بینندگان