arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

قالیباف: تمام بزرگراه‌های تهران تا پایان سال ۹۱ ساخته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: محمدباقر قالیباف امروز در مراسم بهره‌برداری از پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری با باند شمال آزادراه تهران - کرج ضمن تسلیت ایام محرم گفت: وقتی در فلسفه نهضت امام حسین دقت می‌کنیم این است که یزید و یزیدیان به دنبال این هستند که عقلانیت را از جامعه بگیرند و فرصت فکر کردن به مردم ندهند.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم در جامعه اسلامی همچنان که به بحث عاطفی، احساسی و حماسی عاشورا که بی‌نظیر در تاریخ انسانیت و بشریت است توجه می‌شود در بعد معرفتی و شناختی عاشورا نیز توجه جدی داشته باشیم.

نباید فردی که صادق است را به تمسخر گرفت

وی تأکید کرد: اینطور نباشد که وقتی در جامعه فردی صادق است و با صداقت سخن می‌گوید به تمسخر بگیریم و بگوییم عجب آدم ساده‌اندیشی و اگر کسی با دروغ کار خود را پیش ببرد بگوییم عجب آدم زرنگی.

وی ادامه داد: همه بر این باوریم که اگر عاشورایی باشیم دو چیز را یاد می‌گیریم هم خوب زندگی کردن و هم خوب مردن را یاد می‌گیریم.

به اعتقاد شهردار تهران انسانی که خوب زندگی نمی‌کند خوب هم نمی‌میرد.

احداث پروژه‌ها زحمات زیادی برای شهروندان دارد

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص پروژه‌های عمرانی شهر تهران گفت: در هنگام احداث پروژه‌ها شهروندان زحمات زیادی می‌کشند.

وی به پروژه شهید باکری اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه توفیق خدمت در شهرداری داشته باشم هنگامی که از این مسیر عبور می‌کردم مشکلات و معضلات موجود را می‌دیدم اما امروز با افتتاح این بخش از پروژه بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

شهرداری در تأمین روشنایی وظیفه ندارد

قالیباف با تأکید بر این موضوع که روشنایی یکی از موضوعات مهم در پروژه‌ها است، گفت: در بحث روشنایی شهرداری وظیفه‌ای ندارد و باید اداره برق در این زمینه اقدام کند.

نمی‌خواهیم مسئولیت‌ها را متوجه کسی کنیم

قالیباف اضافه کرد: نمی‌خواهم مسئولیت‌ها را متوجه کسی کنیم ولی به لحاظ قانونی شهرداری وظیفه‌ای در بخش روشنایی ندارد اما به خاطر اینکه با جان مردم این موضوع در ارتباط است تصمیم گرفته‌ایم با همکاری اداری برق این مشکل را برطرف کنیم.

مردم کار را تکمیل شده می‌خواهند

شهردار تهران ادامه داد: مردم خیلی موضوعات را تفکیک نمی‌کنند و از مسئولان می‌خواهم کار را تمام و کمال تحویل دهند. ما دستگاه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار بگیریم و کار کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: این اتوبان می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ترافیکی را برطرف کند.

قبلاً ترافیک بزرگراه کرج تا المپیک پس می‌زد

قالیباف با تأکید بر این موضوع که قبلا وقتی از اتوبان کرج به سمت تهران می‌آمدیم فقط یک گلوگاه آن هم پل شیخ فضل‌الله بود همین موضوع باعث می‌شد ترافیک تا المپیک و عوارضی پس زند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تلاش کردیم ابتدا تقاطع آزادگان را باز کنیم، گفت: سپس پایین‌تر از تقاطع وردآورد نیز باز شد و همین امر باعث شد بخشی از ترافیک پخش شود.

قالیباف یادآور شد: امروز نیز مجموعه شهید باکری باز شد و تا سال آینده بقیه دسترسی‌ها فراهم می‌شود.

به اعتقاد شهردار تهران با احداث این نقاط گلوگاه‌های ترافیکی را به چند نقطه پخش کرده‌ایم.

باید زیر ساخت‌های اساسی در شهر ایجاد کنیم

وی با تأکید بر این موضوع که باید زیرساخت‌های اساسی برای شهر ایجاد کنیم، گفت: البته کارهای ضربتی و کوتاه مدت نیز در جنس کارهای شهرداری است اما باید توجه داشته باشیم که برای توسعه شهر زیرساخت‌های پایدار باید ایجاد شود.

طرح جامع عمران شهر سال آینده به اتمام می‌رسد

قالیباف با تأکید بر این موضوع که سال آینده طرح جامع مربوط به عمران شهر تهران به اتمام برسد، گفت: همه بزرگراه‌ها، تقاطع‌ها، رینگ داخلی و خارجی به طور کامل به اتمام می‌رسد.

شهردار تهران اضافه کرد: تقاطع‌های و بزرگراه های اصلی بر اساس طرح عمرانی شهر ساخته شده است البته این به این معنا نیست که از این به بعد در شهر ترافیک نداریم.

هر چقدر پل بسازیم فایده ندارد/ رابطه منطقی بین ورود و خروج خودرو نیست

قالیباف با تأکید بر این موضوع که هیچ رابطه منطقی بین ورود و خروج خودرو در شهر وجود ندارد، گفت: هر چقدر بزرگراه و پل بسازیم خاصیت ندارد.

سالانه ۴۰۰ هزار خودرو در تهران پلاک می‌شود

شهردار تهران با اشاره به اینکه در سال 400 هزار خودرو پلاک تهران می‌شود، گفت: با وجود سرعت بالای کارهای عمرانی در شهر این مشکلات برطرف نمی‌شود چرا که تعداد خودروها خیلی زیاد است.

برای رفع مشکل آلودگی هوا باید زیرساخت‌ها آماده شود

وی به آلودگی هوای کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: باید برای رفع این مشکل زیرساخت‌ها فراهم شود. در حوزه عمرانی مترو با یک سرعت خوب باید کارها را پیش ببریم.

در یک دهه پیش تونل سازی در تهران با ترس همراه بود

قالیباف با اشاره به اینکه یک دهه قبل در تهران برای کار تونل‌سازی اصلا یک ترسی وجود داشت، گفت: وقتی حرف حفاری در تهران پیش می‌امد اعلام می‌کردند به دلیل جنس خاک و آب‌‌های زیرسطحی امکان حفاری وجود ندارد.

قالیباف ادامه داد: امروز می‌بینید با توجه به شرایط شهر کارهای زیرساختی در مترو و همچنین تونل به خوبی اصلاح شده و تونل‌سازی اقتصادی و مقرون به صرفه است.

وی بحث‌های حاشیه‌هایی که در برخی پروژه‌ها رخ می‌دهد، گفت: برای تونل توحید به قدری جوسازی صورت گرفت که مردم می‌گفتند مطمئن باشیم از این تونل رد شویم که بنده اعلام کردم تونل توحید افتخاری برای شهر است و برخی می‌خواهند آن را تضعیف کرده و زحمات مهندسی کشور را نادیده بگیرند.


قالیباف تأکید کرد: البته ما به بحث‌ها و فضاسازی‌ها توجهی نمی‌کنیم.


وی با تأکید بر این موضوع که وضعیت در غرب تهران بهتر از شرق است، گفت: همچنین وضعیت در شمال بهتر از جنوب است و اولویت در شهرداری توسعه جنوب و شرق است البته این بدان معنا نیست که کار را در غرب و شمال متوقف کنیم.

اقدامات شهرداری در حوزه آسیب‌های اجتماعی

وی همچنین در بخش دیگر سخنانش به موضوع آسیب‌های اجتماعی در شهر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در بحث مواد مخدر در حوزه کنترل وظیفه ما نیست به عهده نیروی انتظامی است اما اقداماتی در شهر برای رفع آسیب‌های اجتماعی انجام داده‌ایم.

وی همچنین اضافه کرد: در بحث کودکان کار، بی‌خانمان، کودکان فرار، زنان سرپرست خانوار اقدامات خوبی در شهر رخ داده است.

کارهای بر زمین مانده زیاد است

قالیباف با بیان اینکه این بدان معنا نیست که همه کار انجام داده‌ایم، گفت: البته هنوز کارهای بر زمین مانده‌ای وجود دارد که باید تلاش کنیم آن را انجام دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز که شهرداری را با دو سال پیش مقایسه می‌کنیم باید وضع آن بهبود یافته باشد، گفت: همچنین باید نسبت به 4 ، 5 و  10 سال گذشته نیز رشد داشته باشیم.

حفاری ۲۵ کیلومتر مترو در سال/ بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر

وی همچنین به مشکلاتی که در توسعه مترو وجود دارد‌ اشاره کرد و گفت: در سال 25 کیلومتر در تهران تونل حفاری کرده و 15 کیلومتر آن آماده بهره‌برداری می‌شود.

 در هیچ کشوری سالانه ۲۵ کیلومتر تونل حفر نمی‌شود

وی به دریافت جایزه متروپلیس توسط شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در هیچ کشوری 25 کیلومتر تونل حفاری نمی‌کنند و بهره‌برداری از 15 کیلومتر تونل ندارند.

به اعتقاد قالیباف اگر در طول 25 سال گذشته این تناسب در تهران وجود داشت تاکنون 500 کیلومتر مترو ساخته بودیم و دیگر نیازی نبود که مردم خودروهای خود را به بیرون بیاورند.

قبلاً سالی ۵/۲ کیلومتر ساخته می‌شد

قالیباف با تأکید بر این موضوع که عقب‌ماندگی‌های زیادی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم، گفت: در چند سال قبل سالی 2.5 کیلومتر مترو ساخته می‌شد اما در حال حاضر سالانه  25 کیلومتر مترو حفاری می‌کنیم و آماده‌ایم تا 30 کیلومتر مترو در سال به بهره‌برداری برسانیم اما این کارها نیاز به اعتبار و همکاری است.

شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و به روز جهانی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در خیلی از موارد بحث‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود برخی رسانه‌ها فضاها را سیاسی و متقابل می‌کنند، گفت: من به مردم می‌گویم خدا مرا نبخشد اگر در کارهای مردم نگاه سیاسی حاکم باشد.

ترافیک تهران قابل حل است/ تصمیم گرفته نشده است

قالیباف با بیان اینکه شهرداری یک نهاد خدماتی است، گفت: موضوعات ترافیک در تهران قابل حل است و نیازمند یک تصمیم است، حداقل از زمانی که من در نیروی انتظامی بودم و از دولت هشتم ، نهم و دهم این تصمیم گرفته نشد.

شهردار تهران تأکید کرد: هرچقدر بزرگراه بسازیم تا زمانی که فرهنگ ترافیک اصلاح نشود نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

تمام بزرگراه‌های تهران تا پایان سال ۹۱ ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه پایان سال 91 همه بزرگراه‌ها بر اساس طرح جامع ترافیک ساخته می‌شود، گفت: تونل صدر- نیاش در طرح جامع نبود اما آن را اجرایی کرده‌ایم تا ترافیک در این نقطه کاهش یابد.
 
وی ادامه داد: مردم احتیاج به سفر دارند و برای زندگی باید از خانه خارج شوند، نمی‌توان سفر مردم را تعطیل کرد بلکه باید شرایطی فراهم کرد تا آنها به بهترین شکل رفت و آمد کنند.

وی به حجم آلودگی و ترافیک تهران اشاره کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی و همچنین با ایجاد فرهنگ ترافیک می‌توان مشکلات ترافیکی را تا حدودی برطرف کند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند که به مترو پول داده‌اند، گفت: مجلس رسیدگی کرده، دیوان محاسبات آمده و تمامی وضعیت‌ها مشخص است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
2
بهتر بود تصریح میکرد تا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
0
1
من تشکر میکنم ای کاش بقیه هم مثل ایشان فکر و عمل میکردند اجر کم عنداله
نظرات بینندگان