arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

داماد ترامپ: راهکار دو کشوری برای تحقق صلح بین فلسطین و اسرائیل، هیچ نتیجه‌ای ندارد

داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه حمایت از طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که راهکار تشکیل دو کشور برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی، هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد. جرد کوشنر تصریح کرد که این راهکار باید کنار گذاشته شود و طرح‌های دیگری برای تحقق صلح ارائه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه حمایت از طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن اعلام کرد که راهکار تشکیل دو کشور برای تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی، هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جرد کوشنر تصریح کرد که این راهکار باید کنار گذاشته شود و طرح‌های دیگری برای تحقق صلح ارائه شود.

وی تاکید کرد: طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین خواهد کرد.

کوشنر قبلا نیز گفته بود که که راهکار تشکیل دو کشور یک راه حل قدیمی بی‌نتیجه است و آمریکا به دنبال طرحی متفاوت هست.

فرستاده ویژه صلح دولت آمریکا به خاورمیانه نیز عنوان کرده که در معامله قرن، بر راهکار تشکیل دو کشور تکیه نشده است.

جیسون گرینبلات در توئیتی تصریح کرد که دولت آمریکا در طرح صلح خود راهکار تشکیل دو کشور را مدنظر قرار نخواهد داد.

او اخیرا در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی تاکید کرد که هر کدام از طرفین فلسطینی و صهیونیستی دیدگاه و نقطه نظری در مورد راهکار تشکیل دو کشور دارد و نیازی به این راهکار نیست.
رسانه ها از قریب الوقوع بودن اعلام طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده اند.

معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال، بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

نظرات بینندگان