arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

افزایش تعداد تلفات درگیری‌های لیبی به ۳۷۶ کشته

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای از افزایش تعداد تلفات درگیری‌های لیبی به ۳۷۶ کشته و ۱۸۲۲ زخمی خبر داد. «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ چهارم ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای از افزایش تعداد تلفات درگیری‌های لیبی به ۳۷۶ کشته و ۱۸۲۲ زخمی خبر داد.

به گزارش فارس، سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های دولت وفاق ملی لیبی و نظامیان هوادار خلیفه حفتر از ۴ آوریل تاکنون، ۳۷۶ نفر کشته و ۱۸۲۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت پیش‌تر اعلام کرده بود که در این درگیری‌ها، ۳۴۵ نفر جان باخته و ۱۶۵۲ تن دیگر آسیب دیده‌اند.

«خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان مستقر در شرق لیبی در تاریخ چهارم ماه گذشته میلادی از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور خبر داده بود.

نیرو‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، نیز در واکنش به تحرکات نظامی حفتر به سوی طرابلس، عملیات «برکان الغضب» را آغاز کردند.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

نظرات بینندگان