arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

داماد ترامپ: آمریکا الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل را بررسی می‌کند

داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن امکان الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل را پس از تشکیل کابینه جدید نتانیاهو، بررسی خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن امکان الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اسرائیل را پس از تشکیل کابینه جدید این رژیم، بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، جرد کوشنر به ویژگی‌های طرح موسوم به معامله قرن اشاره کرد و گفت: معامله قرن یک چارچوب کاری واقعی و قابل اجراست و به دو طرف کمک خواهد کرد تا زندگی بهتری داشته باشند.
وی با این ادعا که قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بخشی از هر توافقنامه نهایی خواهد بود، افزود: در تلاش برای انجام ویرایش نهایی این سند به منظور تحویل آن به دونالد ترامپ رئیس جمهوری هستم.
کوشنر از دو سال پیش تهیه طرح ضد فلسطینی ترامپ را به عهد دارد و پیش بینی می‌شود، بعد از ماه مبارک رمضان از آن رونمایی شود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینی‌ها روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق‌های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت ۷۰ سال از اشغال، بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

نظرات بینندگان