arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: از اینکه می​بینم مشابه تبلیغات پیش از جنگ عراق، با ایران برخورد می​شود نگرانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عصر ایران نوشت:

ران پاول یکی از نامزدهای جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا با زبانی تند به انتقاد از سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران پرداخت.

پاول که به رویکردی متفاوت و به شدت انتقادی از سیاست خارجی آمریکا شهره است، در جریان مناظره نامزدهای جمهوریخواه آمریکا در ایالت " ایوا" با انتقاد از حضور هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز آسمان ایران گفت:‌ "ما برای چه بر فراز آسمان ایران هواپیمای بدون سرنشین می فرستیم ؟ چرا ما بسیاری از کشورها را بمباران می کنیم ؟ چرا ما با یک اقتصاد ورشکسته همچنان 900 پایگاه در 130 کشور جهان مستقر کرده ایم؟ چطور می خواهید شما ارتش را تجهیز کنید در حالی که هیچ پولی برای این کار ندارید ؟ "

اظهارات وی در زمینه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در حالی است که در این مناظره دو نامزد دیگر جمهوریخواه به شدت نسبت به آنچه که سیاست "ملتمسانه" اوباما درقبال ایران خواندند انتقاد کردند.

"ریک پری" و" میت رومنی " دو نامزد جمهوریخواه آمریکا با انتقاد از عملکرد ضعیف اوباما در قبال موضوع هواپیمای بدون سرنشین از درخواست اوباما از ایران برای بازگرداندن این هواپیمای جاسوسی به شدت انتقاد کرده و این اقدام رییس جمهوری آمریکا را از موضع ضعف و عقب نشینی دانستند.

پاول همچنین در این مناظره با خانم "میشل باکمن" یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواه در زمینه برنامه هسته ای ایران وارد مناقشه شد . خانم باکمن در سخنان خود مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای در آخرین گزارش خود از برنامه های هسته ای ایران اعلام کرده که تهران چند ماه بیشتر با دست یابی به سلاح هسته ای فاصله ندارد!

این اظهارات باکمن با مخالفت پاول مواجه شد و این نامزد 76 ساله جمهوریخواه در پاسخ به اظهارات باکمن گفت : آژانس در کجای گزارش به این مساله اشاره کرده است ؟

پاول با تاکید بر این که هیچ شواهدی مبنی بر دست یابی ایران به سلاح هسته ای وجود ندارد ، افزود : "من از اینکه می بینم دقیقا مشابه تبلیغات پیش از جنگ عراق با موضوع ایران برخورد می شود واقعا نگران می شوم ."
نظرات بینندگان