arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۰

فعالیت سفارتخانه ايران در لندن همیشه در تعلیق نخواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي درباره‌ تعليق فعاليت سفارتخانه ايران در لندن گفت: اين وضعيت قطعا تغيير مي‌كند و اين موضوع نيازمند زمان است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين حسين ابراهيمي اظهار كرد: سفارت ايران در لندن كاملا بسته شده، همه‌ نيروها به ايران آمده‌اند و اين مكان تخليه شده است. قريب به 80 نفر كه 25 خانواده بودند همه به تهران منتقل شده‌اند.

وي درباره وضعيت سفارت انگليس در تهران نيز يادآور شد: اين سفارتخانه هم بايد تا الان تخليه شده باشد. البته ممكن است كارمندان محلي هنوز در سفارتخانه حضور داشته باشند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «ايران درصدد كاهش و نه قطع روابط با انگلستان بوده است» يادآور شد: سفارتخانه هر كشور در حكم سرزمين آن كشور است و مالكيت آن هم با كشور مربوطه خواهد بود.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درباره‌ فعاليت وزارت خارجه درخصوص فعال كردن سفارتخانه‌ ايران در لندن تاكيد كرد: بايد ديد كه به اقتضاي زمان چه تصميمي گرفته مي‌شود و قطعا تصميم طرف انگليسي در اتخاذ تصميم جمهوري اسلامي ايران موثر خواهد بود.

وي با بيان اين‌كه «در صورت قطع روابط سياسي از سوي انگليس، ايران هم اقدام به قطع روابط خواهد كرد» تصريح كرد: البته وزارت خارجه در اين رابطه وظايفش را انجام مي‌دهد و وضعيت نيز به اين شكل باقي نمي‌ماند اما قدري نيازمند زمان است.
نظرات بینندگان