arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

رهبر کره شمالی: ارتش توانایی های دفاعی را بالا ببرد

رهبر کره شمالی از ارتش این کشور خواست با هدف آمادگی برای دفاع از حاکمیت سیاسی و خودکفایی اقتصادی، توانایی های دفاعی خود را افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر کره شمالی از ارتش این کشور خواست با هدف آمادگی برای دفاع از حاکمیت سیاسی و خودکفایی اقتصادی، توانایی های دفاعی خود را افزایش دهد.
به گزارش ایرنا، 'کی سی ان ای' خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد، 'کیم جونگ اون' در «رزمایش تهاجمی» پرتاب کننده چندگانه موشکی و تسلیحات هدایت شونده تاکتیکی که روز گذشته برگزار شد افزوده است: ارتش باید توان خود را برای مقابله با هرگونه شرایط ارتقا ببرد.
او ارتش خلق را برای عملکرد عالی خود در پرتابگرهای موشک بالستیک مدرن و بزرگ و سلاح های هدایت شده تاکتیکی مورد ستایش قرار داد و از برگزاری رزمایش موفقیت آمیز تهاجمی که بدون هماهنگی قبلی انجام شده بود قدردانی کرد.
گزارش می افزاید: «رزمایش تهاجمی» روز شنبه کره شمالی که با هدف «ارزیابی و بازرسی توانایی های عملیاتی، سنجش عملکرد و دقت آتش پرتابگرهای چندگانه کالیبر بالا و سلاح های هدایت شده تاکتیکی» توسط واحدهای دفاعی ارتش برگزار شد با نظارت کیم جونگ اون انجام شده بود.
کره‌جنوبی روز گذشته از شلیک چند موشک کوتاه برد از پایگاه هودو واقع در شرق کره شمالی خبر داده بود که مسافتی حدود 70 تا 200 کیلومتر را پیموده اند.
وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز گذشته به صورت تلفنی در این مورد با یکدیگر گفت و گو کردند و تواق کردند که ضمن بررسی جزییات این آزمایش، رویکرد محتاطانه ای در پیش بگیرند.
رئیس جمهوری آمریکا هم که پس از دو نشست ناموفق با رهبر کره شمالی با ازسرگیری آزمایش های موشکی از سوی پیونگ یانگ مواجه شده، گفته بود کیم وعده ای را که برای خلع سلاح هسته ای به او داده، نمی شکند.

نظرات بینندگان