arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

مدیر عامل شرکت اپل؛ حریم خصوصی دیجیتال به بحران تبدیل شده است

تیم کوک؛ مدیر عامل شرکت اپل، در مصاحبه ای با ای بی سی نیوز اعلام کرده که این روزها حریم خصوصی دیجیتال کاربران به یک بحران و معضل بزرگ تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم کوک؛ مدیر عامل شرکت اپل، در مصاحبه ای با ای بی سی نیوز اعلام کرده که این روزها حریم خصوصی دیجیتال کاربران به یک بحران و معضل بزرگ تبدیل شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کوک از قوانین دولتی حمایت کرده است که از حریم خصوصی مصرف کنندگانن محافظت می کند.

در طول صحبت های کوک بارها به موضوع نگرانی های کوک در خصوص میزان وقتی که افراد در شبکه های اجتماعی یا انواع شبکه های تلفن همراه اشاره شد. وی گفت هیچ زمانی راضی نبوده که مصرف کنندگان وقت خود را بیش از حد در آیفون صرف کنند.

وی  تأکید کرد که شرکت اپل در خصوص حفظ حریم خصوصی فعال عمل می کند و معتقد است شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل نیز باید تحت کنترل بیشتری در مورد دستکاری داده های مصرف کنندگان قرار بگیرند. وی گفت: "حفظ حریم شخصی به یک بحران تبدیل شده است و باید هرچه زودتر به وضعیت این بحران رسیدگی شود."

بر خلاف شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک، کسب و کار اپل بر روی تبلیغات متمرکز نیست و بنابراین از جمع آوری داده ها برای بهبود تبلیغات استفاده نمی کند. کوک در این خصوص گفت:"شما(کاربران) محصول ما نیستید.محصولات ما آیفون وآیپد و ... است. ما اطلاعات خود را گنج خود می دانیم و می خواهیم به شما در حفظ حریم خصوصی و امنیت آن کمک کنیم."

کوک در مورد میزان گسترده ای از اطلاعات شخصی موجود در اینترنت و اهمیت حفظ این اطلاعات گفت: "افرادی که در اینترنت جستجو می کنند در مورد شما بیشتر از افرادی می دانند که همسایه شما هستند."

تیم کوک بارها نشان داده که مدافع حفاظت از حریم خصوصی کاربران است و برای حفظ منافع کاربران تلاش می کند. در ماه ژانویه او خواستار تنظیم مقررات دولتی شد که باعث می شود شرکتها برای جمع آوری داده ها با سختگیری هایی جدی رو به رو شوند و شفافیت بیشتری برای مصرف کنندگان فراهم شود. او همچنین خواستار سرکوب دریافت کنندگان داده ای است که اطلاعات مصرف کنندگان را بین شرکت ها انتقال می دهند.

اگر چه کوک خصوصی سازی را بحران توصیف کرد، اما اضافه کرد که معتقد است این موضوع یک مشکل قابل حل است. کوک در مورد مصاحبه خود به نگرانی های احتمالی در مورد زمان وابستگی کاربران به صفحه نمایش اشاره کرد و گفت که وی نمی خواهد مصرف کنندگان از محولات اپل بیش از حد استفاده کنند.

نظرات بینندگان