arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان درهفته‌ي گذشته‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، فهرست عنوان‌ پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دنيا طي هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي در چهار بخش ادبيات داستاني و غيرداستاني با جلد گالينگور، و ادبيات داستاني و غيرداستاني با جلد نرم در حالي منتشر شد كه كتابي درباره‌ي «استيو جابز» در صدر اين فهرست خودنمايي مي‌كرد.

در بخش ادبيات غيرداستاني با جلد گالينگور، كتاب «استيو جابز» نوشته‌ي «والتر ايزاكسون» صدرنشين اين فهرست بود. اين كتاب دربردارنده‌ي مطالبي راجع به زندگي بنيان‌گذار شركت آي‌پد است كه از مصاحبه‌هايي با خود جابز تشكيل شده‌اند.

پس از آن به ترتيب، «كشتن لينكلن» اثر مشترك «بيل اوريلي» و «مارتين دوگارد»، «كتاب ركوردهاي جهاني گينس»، «نشكسته» اثر «لورا هيلن‌برند» و «كاترين بزرگ: پرتره‌اي از يك زن» به قلم «رابرت كي. ماسي» پرفروش‌ترين كتاب‌هاي دنيا در اين هفته‌ي ميلادي بودند.

«كمك» رمان معروف «كاترين استاكت»‌ در اين هفته‌ي ميلادي دوباره در صدر فهرست ادبيات داستاني با جلد نرم نشست. رتبه‌ي دوم نصيب «دختري با خالكوبي اژدها» رمان پرفروش «استيگ لارسن» شد. تاكنون ‌٥٠٠ هزار نسخه الكترونيكي از كتاب «دختري با خالكوبي اژدها» در سرتاسر دنيا به فروش رسيده است. علاوه بر اين از ‌٣٠ ميليون دلار فروش اين اثر در قالب مكتوب و الكترونيكي، ‌٤٠٠ هزار نسخه آن هر هفته به طور متوسط در ايالات متحده به فروش مي‌رسد.

اخيرا اعلام شده اقتباس سينمايي «دختري با خالكوبي اژدها» با كارگرداني « ديويد فينچر» از ‌٢٠ دسامبر (‌٢٩ آذر) به پرده سينماهاي جهان مي‌آيد. اين فيلم توسط فينچر خالق آثاري چون‌ «بازي»، «هفت» و «مورد عجيب بنجامين باتن» ساخته شده است كه بازيگراني چون «دنيل كريگ» را به خدمت گرفته است.

پس از رمان لارسن، «هميشه‌ي بعدي» اثري از «نورا رابرتز»، «اسبا‌ب‌بازي‌ها» اثري مشترك از نويسنده‌ي معروف «جيمز پترسون» و «نيل مك‌موهان» و «دختري كه با آتش بازي كرد» ديگر رمان هزاره‌ي «استيگ لارسن» سومين تا پنجمين رتبه‌ي اين بخش را از آن خود كردند.

تاكنون بيش از ‌٦٠ هزار جلد از سه رمان جنايي لارسن در سطح بين‌المللي به فروش رسيده كه ‌١٧ ميليون جلد آن تنها در ايالات متحده‌ي آمريكا فروخته شده است. سه رمان اين مجموعه، «دختري كه با آتش بازي كرد»، «دختري كه به لانه‌ي زنبور لگد زد» و «دختري با خالكوبي اژدها»، هم مجموعا سه ميليون و ‌٥٠٠ هزار نسخه‌ي ديجيتالي فروش داشته‌اند.

در بخش ادبيات داستاني با جلد گالينگور، نام رمان جديد «استفان كينگ» در رتبه‌ي سوم خودنمايي مي‌كند. «63/‌‌٢٢/١١» نام اثر جديد و پرفروش سلطان ادبيات جنايي آمريكاست. كينگ نويسنده‌اي است كه فيلم‌هاي متعددي بر اساس آثار او ساخته شده‌اند. فهرست برخي از اين فيلم‌ها که با بازي درخشان بازيگران نامدار بر پرده رفته است، از اين قرار است: «مسير سبز»، «رهايي از شائوشنگ» و «مه» به کارگرداني «فرانک دارابونت»، «ميزري» به کارگرداني «راب راينر»، «1408» به کارگرداني «مايكل هاف استروم» و «درخشش» به کارگرداني «استنلي کوبريك».

«پي. دي. جيمز» با كتاب «مرگ به پمبرلي مي‌آيد» رتبه‌ي نخست اين فهرست را كسب كرد. پس از او «مه سرخ» نوشته‌ي «پاتريشيا كورنول» دومين اثر پرفروش جهان در هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي لقب گرفت. «شاكيان» رمان جنايي‌نويس شناخته‌شده «جان گريشام» و «الكس كراس را بكش» نوشته‌ي رمان‌نويس پركار «جيمز پترسون» نيز چهارمين و پنجمين رتبه‌ي فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي ادبيات داستاني با جلد گالينگور را از آن خود كردند.

به گزارش واشنگتن پست، «زندگي ناميراي هنريتا لكس» به قلم «ربكا اسكلوت»، «بهشت براي واقعيت است» نوشته‌ي «توماس نلسون»، «5 زبان عشق» اثري از «گري دي. چپمن»، «كتاب تقويم نجومي و وقايع ‌‌٢٠١٢» و «دوستي‌هاي باورنكردني» نوشته‌ي «جنيفر اس. هالند» اولين تا پنجمين رتبه‌ي بخش ادبيات غيرداستاني با جلد نرم فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان را در هفته‌ي گذشته‌ي ميلادي به‌دست آورده‌اند.
نظرات بینندگان