arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

متلک مدیرعامل گوگل به مدیرعامل اپل: حریم خصوصی یک موضوع لوکس نیست!

چند روز پیش مدیرعامل اپل؛ تیم کوک در اظهاراتی تامل برانگیز اعلام کرد وضعیت حریم خصوصی به شدت در خطر است اما شرکت اپل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا حریم خصوصی را تضمین کند. اکنون ساندار پیچای مدیرعامل گوگل این سخنان را زیر سوال برده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند روز پیش مدیرعامل اپل؛ تیم کوک در اظهاراتی تامل برانگیز اعلام کرد وضعیت حریم خصوصی به شدت در خطر است اما شرکت اپل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا حریم خصوصی را تضمین کند. اکنون ساندار پیچای مدیرعامل گوگل این سخنان را زیر سوال برده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هر زمان که صحبت از امنیت داده ها و اطلاعات می شود اغلب افراد ناخودآگاه نام اپل را به ذهن می آورند. علت این موضوع را می توان تاکید شدید تیم کوک بر مسئله اهمیت حریم خصوصی کاربران دانست. با این وجود تیم کوک در جدیدترین سخنرانی خود به شکل در خصوص حریم خصوصی صحبت کرد که گویی حریم خصوصی موضوعی انحصاری برای اپل است.

مدیرعامل گوگل در جدیدترین سخنان خود تاکید کرده که حریم خصوصی و حفظ داده های کاربران، موضوعی لوکس نیست و می تواند توسط همه شرکت های فناوری جهان اجرایی شود. درواقع مدیرعامل شرکت گوگل ضمن دفاع از عملکرد شرکت خود در حفظ حریم خصوصی همزمان پاسخ منتقدان حریم خصوصی در گوگل را داده و از عملکرد شرکت خود در برابر سخنان تیم کوک نیز دفاع کرده است.

ساندار پیچای در این خصوص گفت: "رویکرد گوگل این است که حریم خصوصی را دموکراتیک تر پیگیری کند. وی همچنین از ایالات متحده خواست قوانین جدیدی را برای محافظت از داده های کاربران ارائه کند،

ساندار پیچای در واکنش به تراشه های امنیتی اپل نیز گفت: "حریم خصوصی نمیتواند یک ویژگی لوکس باشد که تنها برای افرادی طراحی شود که می توانند از محصولات و و خدمات برتر بهره مند شوند. "

تیم کوک مدیرعامل اپل پیش از این اعلام کرده بود که اپل به اهداف خود در حوزه امنیت دست یافته و حریم خصوصی کاربران را قوی تر از هر سیستم دیگری در جهان پیگیری می کند. درواقع مدیرعامل اپل خود و محصولات خود را به عنوان محافظین حریم خصوصی کاربران معرفی کرده است.

حتی اپل در بخش توضیحات وبسایت خود نوشته است:"ما اطلاعات شما را دریافت می کنیم و آن را با هیچ فرد دیگری به اشتراک نمی گذاریم. پیچای نیز ادعا می کند که جمع آوری اطلاعات مسئولانه به این معنی است که گوگل می تواند از حریم خصوصی کاربران محافظت کند حتی با دسترسی به اطلاعات شخصی.

به نظر می رسد با توجه به گستردگی فعالیت های گوگل، این شرکت باید بسیار سخت تر از اپل کار کند تا به همه اطمینان دهد که به طور جدی به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد. فراموش نکنیم که سناتورهای دموکرات در سال گذشته قوانین جدیدی را درباره نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی از شرکت ها ارائه دادند و الیزابت وارن، نیز  امیدوار است که بتواند به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده فعالیت های شرکت هایی مثل آمازون، گوگل، فیس بوک و اپل را در سال 2020 به شدت محدود کند.

 

نظرات بینندگان