arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۵۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰

تصویر منتشر نشده و خاطره‌ای از پدر موشکی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارش نوشت:

در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند آن را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.

سردار شهید حاج حسن تهرانی مقدم را به حق باید "پدر موشکی ایران" دانست که در سال 63 اولین پایه های تشکیل یگان موشکی سپاه پاسداران را بنا کرد و تا آخرین روز حیات دنیایی خود در گمنامی و اخلاص این مسیر را طوری ادامه داد تا ایران اسلامی بزرگترین قدرت موشکی در منطقه باشد.



سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه و از دوستان و همرزمان سی ساله سردار شهید تهرانی مقدم در خاطره ای از آن روزهای تشکیل یگان موشکی می گوید:

"در اوج جنگ که ما نیاز مبرمی به موشک داشتیم، اولین محموله موشکی اسکاد B، شامل 8 فروند به دستمان رسید اما حاج حسن 2 فروند از این 8 فروند را جدا کرد و برای مهندسی معکوس برد.

این تصمیم، تصمیم بسیار مهمی بود و با راه انداختن گروه‌های مختلف در وزارت سپاه، تا روز آخر راهبری آن‌ها را خودش به عهده گرفت که نتیجه آن را امروز در بومی شدن صنعت موشکی در انواع بردها از 300 کیلومتر تا 2هزار کیلومتر می بینیم و اگر امروز ما از تنوع موشکی بالایی با سوخت جامد و مایع و با انواع هدایت و کنترل ها برخورداریم و یا اینکه از این پایه برای تولید موشک‌های حامل ماهواره نیز استفاده می شود، اینها عمدتا مدیون فکر حسن مقدم بود."

سردار حسن تهرانی مقدم، روز 21 آبانماه سال جاری به همراه جمع دیگری از همرزمان خود بر اثر سانحه انفجار در یکی از پادگان های سپاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
2
16
با سلام

روحش شاد.

نمی دانم کسای که میان کامنت های گوش پر کن می زارند و فقط ادعا می کنند نمی آیند یک همچنین افتخاراتی را بیان و تحسین کنند.

همگی خاک پای شهدایم.

با تشکر
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
0
3
بنام آنکه جان را فکرت آموخت
سلام
روح حق بینی و حق طلبی هیچ وقت در ایران اسلامی از بین نمی رود و ریشه حق ، باور ،معرفت و اخلاص هیچ گاه خشک نمی شود .انشاءالله با یاری خدا تلاش می کنیم و از او میخواهیم ما را از یاران مهدی(عج)و پیروان راستین ایشان قرار دهد و انشاءالله روزی خواهد رسید که اراده ی شریف ایران اسلامی او را بر قله ای بنشاند که هیچ ملتی به آن دست نیافته است.و به فضل خدا روزی می رسد که دشمنان ملت مسلمان ما جایی برای مخفی شدن نخواهند داشت و گردنشان زده خواهد شد.
انشاءالله
نظرات بینندگان