arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

ماجرای نجات 3 دهه اقتصاد پرو با کمک پرندگان را می دانید؟

شاید باورکردنی نباشد اما پرندگان موفق شده اند در طول 3 دهه اقتصاد کشور پرو را نجات دهند. این موضوع بین سال های 1845 تا 1879 رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاید باورکردنی نباشد اما پرندگان موفق شده اند در طول 3 دهه اقتصاد کشور پرو را نجات دهند. این موضوع بین سال های 1845 تا 1879 رخ داده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، پرندگان در نجات اقتصاد پرو نقشی جالب داشتند. درواقع نه تنها گوشت پرندگان بلکه کودشان نیز به نجات اقتصاد پرو کمک کرده است.

یکی از روش های رایج ذخیره گوشت، پرورش حیواناتی مثل گاو و گوسفند است، اما مردم پرو با شکار پرندگان پر تعداد و وحشی نیز بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را تامین می کردند. افزون بر این ها، کود پرندگان نیز از اهمیت بسیار زیادی در بخش کشاورزی برخوردار بود و به تولید و صادرات کشاورزی پرو کمک کرد.

اما این همه ماجرا نبود. مردم پرو با جمع آوری و فروش کود پرندگان و صادرات این کود نیز درامدی قابل توجه کسب می کردند. بر همین اساس بود که در طول سه دهه این کشور، به بزرگترین تولید کننده کود آلی جهان تبدیل شد. در بازه زمانی یاد شده بیش از 60 میلیون پرنده در پرو زندگی می کردند و این یعنی تولید مقادیر قابل توجهی کود و البته گوشت پرنده.

اما در خصوص جمع آوری کود پرندگان یک موضوع مهم وجود دارد، درواقع نباید از هیچ نوع ماشین الات و ابزار فیزیکی استفاده می شد چرا که پرندگان ترسیده و فرار می کردند. با این وجود و با همه سختی این کار تعداد کارگران داوطلب برای جمع آوری این کود کم نیست، چرا که کارگرانانی که برای جمع آوری کود کار می کنند، دو تا سه برابر مبلغی که روزانه کارگری می کنند دریافت خواهند کرد.  

البته این روزها جمعیت پرندگان پرو نسبت به سال های مذکور به شدت کاهش یافته و تنها 5 میلیون پرنده در پرو زندگی می کنند و آینده این پرندگان نیز به نحوه حفاظت مدیران محیط زیست پرو از پرندگان بستگی دارد.

نظرات بینندگان