arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

مرگ سالمندان به تعویق می افتد

بنک آو امریکا در گزارشی پیش بینی کرده تکنولوژی هایی که مرگ را به تعویق می اندازند طی یک دهه آتی به اصلی ترین حوزه برای سرمایه گذاری بدل خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنک آو امریکا در گزارشی پیش بینی کرده تکنولوژی هایی که مرگ را به تعویق می اندازند طی یک دهه آتی به اصلی ترین حوزه برای سرمایه گذاری بدل خواهند شد.

صنعت مربوط به این فناوری ها هم اکنون ۸۵ میلیارد پوند (۱۱۰ میلیارد دلار) ارزش دارد و آنطور که بنک آو امریکا پیش بینی کرده این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۶۰۰ میلیارد دلار می رسد.

پیشرفت های صورت گرفته در کشفیات مربوط به این حوزه و اصلاح ژنتیک انسان، هوش مصنوعی و درمانهای جدید برای بیماری های صعب العلاج همگی از جمله حوزه های مهم سرمایه گذاری در گزارش بنک آو امریکا هستند.

براساس این گزارش همچنین دانش پزشکی تا سال ۲۰۲۰ هر ۷۳ روز دوبرابر می شود، در حالی که در سال ۲۰۱۰ این بازه برابر با ۳.۵ سال بود؛ یعنی هر سه سال و نیم یکبار علم پزشکی دوبرابر می شد.

هزینه توالی سنجی ژنوم ها نیز از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون حدود ۹۹.۹۹۹ درصد کاهش پیدا کرده است که این مساله راه را برای پزشکی دقیق تر و در نتیجه افزایش امید به زندگی هموار نموده و انقلابی به نام techmanity را به راه انداخته است که در واقع همان نقطه برخورد تکنولوژی و بشریت است.

بنک آو امریکا با در نظر داشتن آنچه گفته شد پیش بینی کرده تلاش برای دور کردن مرگ که با نام نامیرایی هم شناخته می شود تا سال ۲۰۲۵ بازار بسیار بزرگی پیدا کند و ارزش آن به رقم ۵۰۴ میلیارد دلار برسد.

طبق آنچه در این گزارش آمده نامیرایی چرخه های سلامتی و طول عمر را بهبود بخشیده و حیات انسان را طولانی تر می کند؛ به موجب این امر نیز جمعیت جهان می توانند آزاد از بیماری ها، زندگی شادی را پشت سر بگذارند.

به گفته بنک آو امریکاا هم اکنون شرکت هایی نظیر  Intuitive Surgical و کمپانی Zimmer Biomet که تجهیزات پزشکی می سازد در این حوزه فعالیت دارند. شرکت زیمر همین اواخر همکاری تازه ای را با اپل کلید زد تا پژوهشی بالینی را روی ۱۰ هزار بیماری که جراجی ایمپلنت زانو و لگن انجام داده اند، آغاز کند.

رشته ژنومیک یکی دیگر از بازارهای رو به رشد را دارد و پیش بینی شده که صنایع مربوط به آن تا سال ۲۰۲۵ ارزشی برابر با ۴۱ میلیارد دلار پیدا کنند؛ این بازار در برگیرنده بررسی و اصلاح ژنوم انسان می شود.

ژنومیک نسل بعدی تکنولوژی اصلاح ژن را ارائه می کند و پیشرفت های انقلابی در پیشگیری و درمان بیماری ها را میتوان به آن نسبت داد.

دیجیاتو

نظرات بینندگان