arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران ، جنایت علیه بشریت است/ بزرگترین قدرت برای دفاع از نظام، مردم ایران هستند
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۲۲:۳۴

رئیس جمهور با بیان اینکه بهره‌گیری از نظر قضات، وکلا و اساتید حقوقی و همچنین حضور یکی از اساتید حقوقی دانشکده حقوق برای دفاع از ملت در مجامع بین‌المللی، مایه فخر و مباهات دولت است، تأکید کرد: باید از این توانمندی و نظرات ارزشمند حقوقدانان در مجامع بین‌المللی حقوقی بیشتر استفاده کرد

یک مقام نظامی ایران: ناو آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده؛ سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده/ ادعای آمریکا که به خلیج فارس ناوگان فرستاده دروغ است
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۲۱:۵۷

یک مقام آگاه در نیروهای مسلح گفت: ناو هواپیمابر آبرهام لینکلن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده و سایر واحدهای شناور رزمی‌شان هم خارج شده و خلیج فارس از همیشه خالی‌تر است.

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح، درخصوص تحرکات نظامی آمریکا در منطقه اعلام کرد که حرکات آمریکا در منطقه برای حفظ و ایمن‌سازی واحدهای خود بوده و سایر مطالب عنوان شده از طرف آمریکا «عملیات روانی دشمن»‌ برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی داخلی و خارجی است.

پوتین: ایران شفاف‌ترین برنامه هسته‌ای دنیا را دارد
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۹:۳۸

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه چهارشنبه گفته ایران با توافق هسته‌ای برجام، شفاف‌ترین کشور دنیا است.

او همچنین با ابراز تأسف از اینکه «برجام در حال تخریب شدن است» گفت که ایران باید در برجام باقی بماند.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد اتحادیه اروپا نمی‌تواند کاری برای نجات برجام انجام دهد.

ادعای پمپئو: به هرگونه تهدید ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدید می‌دهیم
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۱

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه دولت عراق را تهدید کرد آمریکا به هر گونه تهدید علیه نیروهای آمریکایی از سوی ایران پاسخ شدید نشان خواهد داد.

پمپئو مدعی شد شبه‌نظامیان نزدیک به ایران موشک‌های خود را به پایگاه‌های آمریکا در عراق نزدیک‌تر کرده‌اند.

آمریکا مدعی است که نیروهای مقاومت عراق، تحت حمایت ایران به دنبال هدف قرار دادن منافع واشنگتن هستند.

وزارت خارجه انگلیس درپی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و خلیج فارس وارد فاز بحران شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۷:۴۸

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

یک منبع وزارت خارجه انگلیس به اسکای نیوز گفته، بحران خاورمیانه که طی آن آمریکا و متحدش عربستان علیه ایران جبهه گرفته‌اند ' وضعیت سیاسی و دیپلماتیک پیچیده‌ای است که بایستی به‌دقت توسط انگلیس مدیریت شود.'او گفت که انگلیس بین انتظار آمریکا برای حمایت از این کشور و اتحادیه اروپای دو دل بوده و گرفتار شده است. این دیپلمات انگلیسی افزود: باید اقدامات محتاطانه‌ای را برای کاهش ریسک ناشی از احتمال افزایش تنش‌ها صورت داد.

بن رودز: ترامپ درباره ایران دروغ می گوید
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۶:۵۶

«بن رودز» روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ترامپ با وجودی که ایران به توافق هسته ای پایبند بود، از این توافق خارج شد. وی از آن زمان تاکنون تلاش کرده ایران را تحریک کند تا بهانه ای برای جنگ با این کشور پیدا کند. او (ترامپ) به مردم آمریکا درباره خارج کردن کشور از جنگ ها دروغ گفت، درباره توافق هسته ای دروغ گفت و اکنون درباره ایران دروغ می گوید.

این دیپلمات آمریکاییِ دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به گزارش ضد ایرانی روزنامه نیویورک تایمز درباره آینده برنامه هسته ای ایران نوشت: این روزنامه که از جنگ های آمریکا در ویتنام، عراق، لیبی و سوریه حمایت کرده، اکنون به توجیه جنگ غیرقانونی آمریکا علیه ایران کمک می کند.

بن رودز در توئیت دیگری افزود: نیویورک تایمز تلاش می کند ایران را یک تهدید هسته ای نشان دهد. تحریم های غیرقانونی آمریکا شهروندان ایرانی را تحت فشار قرار داده است؛ موضوعی که این روزنامه به آن اشاره ای نمی کند.

'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت سال گذشته در عمل به وعده انتخاباتی خود، ضمن خروج از توافق هسته ای، رویکرد فشار حداکثری و تمایل به مذاکره به ایران را در پیش گرفت که به گفته ناظران مسائل سیاسی این امر از استیصال و سردرگمی دستور کار سیاسی دولت او حکایت دارد.

یارانه اردیبهشت پنجشنبه واریز می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۵:۳۹

سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومانی مربوط به اردیبهشت بامداد ۵ شنبه ۲۶ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

آمریکا دستور خروج کارکنان 'غیر ضروری' خود را از عراق صادر کرد
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۵:۰۶

 وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد دستور داد عراق را ترک کنند.هنوز دلیل این تصمیم آمریکا اعلام نشده، اما در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۲/۲۵
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۳:۵۷

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

 

سکه تمام‌بهار آزادی

5میلیون و 30 هزار تومان

سکه‌بهارآزادی طرح قدیم

4 میلیون و 850 هزار تومان

نیم‌سکه بهارآزادی

2 میلیون و 780 هزار تومان

ربع‌سکه

یک میلیون و 780 هزار تومان

سکه‌گرمی

یک میلیون و 30 هزار تومان

آخرین آمار مبتلایان به ایدز در کشور
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۲:۴۳

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: موفق شدیم اولین پیوند مغز استخوان در بیمار مبتلا به اچ آی وی را انجام دهیم و حال وی مناسب است، در کشور دو مدل آمار در خصوص بیماران ایدز داریم که آمار گزارش شده حدود ۴۰ هزار نفر در کشور ما است در آمار تخمینی آمار دو برابر است و تنها یک سوم بیماران را کشف کرده‌ایم.

ادعای القدس العربی: وزیر خارجه قطر به تهران آمد
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۰۴

منابعی به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، چاپ لندن، ادعا کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی دو روز گذشته سفری غیرمنتظره به تهران صورت داده و با مقام‌های دولتی ایران دیدار کرده است. او همچنین با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرده است.

این منابع، که نخواستند هویت‌شان فاش شود، مدعی شدند واشنگتن از این سفر وزیر قطری به ایران مطلع هستند؛ سفری که مشخص نیست در چارچوب روابط بین دو کشور انجام شده است یا در چارچوب آرام کردن تنش میان واشنگتن و تهران.

هنوز هیچ منبع رسمی در تهران یا دوحه صحت چنین خبری را تایید نکرده است.

نشنال اینترست: ممکن است بولتون اخراج شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۰:۲۱

مجله ' نشنال اینترست ' به نقل از دو منبع آگاه آمریکایی نوشت: جاه طلبی های علنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تلاش هایش برای تغییر حکومت در ایران، ونزوئلا و کره شمالی ممکن است او را در صف اخراجی های کاخ سفید قرار داده باشد.

این مجله آمریکایی در گزارشی به قلم «کورت میلز» به نقل از یک مقام ارشد سابق آمریکایی افزود: شنیده است که ترامپ به دنبال اخراج بولتون است.

سیلاب ناگهانی در کاشان ۳ خودرو را برد / ۲ نفر جان باختند
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۰:۲۱

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیلاب ناگهانی شب گذشته در مشهد اردهال کاشان باعث آب‌بردگی ۳ خودرو شد که ۲ نفر در اثر این حادثه جان باختند.

پیغام آمریکا به ایران از کانال عراق
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۰:۰۲

لایو خبر - 25 اردیبهشت 98

میدل ایست آی نوشت که یک منبع مطلع از دیدار هفته گذشته مایک پمپئو با عادل عبدالمهدی اظهار کرد که پمپئو از عبدالمهدی خواسته است تا پیامی مبتنی بر این که آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و در واقع دونالد ترامپ خواهان یک توافق هسته‌ای جدید به نام خود است را به تهران برساند.

این منبع مطلع همچنین به میدل ایست آی گفت: پمپئو گفت که آمریکا مشتاق توافقی جدید است. عبدالمهدی در پاسخ او گفت که ایرانی‌ها ملتی سرافراز هستند و آن توافق را از سر نخواهند گرفت اما در عین حال پیشنهاد کرد که ایران ممکن است مشکلی با یک پروتکل الحاقی نداشته باشد. پمپئو نیز در جواب گفت که پروتکل الحاقی می‌تواند ایده خوبی باشد.

این منبع مطلع در ادامه ادعا کرد: "لحن پمپئو مثبت بود و ایران را تهدید نکرد. روز بعد عبدالمهدی یک مأمور سیاسی به ایران فرستاد تا آن‌ها را از این موضوع با خبر کند.

۲ مرزبان باقی‌مانده در خاک پاکستان سالم هستند
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۹:۳۴

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه، این مرزبانان سالم هستند.

سردار قنبری ادامه داد: مسئولین امنیتی کشور، قرارگاه قدس سپاه و نیروی انتظامی از طریق دیپلماتیک تلاش‌های قابل توجهی در رابطه با آزادی دو مرزبان باقیمانده انجام داده‌اند و براساس آخرین اطلاعات این مرزبانان سالم هستند و از نظر جسمی مشکلی ندارند.

نیروهای آمریکایی در عراق به حالت آماده باش کامل درآمدند
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۸:۴۱

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از بیم و توهم حملات احتمالی به نیروهای این کشور درعراق دربیانیه ای اعلام کرد: به دلیل تهدیدات قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکا، نظامیان ما که در عراق حضور دارند، به حالت آماده باش کامل درآمدند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از بیم و توهم حملات احتمالی به نیروهای این کشور درعراق دربیانیه ای اعلام کرد: به دلیل تهدیدات قریب الوقوع علیه نیروهای آمریکا، نظامیان ما که در عراق حضور دارند، به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، درهمین حال «بیل اوربان» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: اظهارات اخیر معاون فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش با تهدیدات جدی که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و هم پیمانان نسبت به نیروهای مورد حمایت تهران( آمریکا برغم مخالفت و واکشن دولت عراق، نیروهای مقاومت اسلامی را شبه نظامی می خواند) در اختیار دارند، مغایر است.

ژاپن: اوضاع تنگه هرمز برای ما حیاتی است
۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۸:۳۱

وزیر خارجه ژاپن می گوید دولت اقدام هایی برای مقابله با تنش فزاینده در خلیج فارس را که ممکن است به بسته شدن تنگه هرمز بینجامد، در نظر خواهد گرفت.

تلویزیون ژاپن گزارش کرد 'تارو کونو' روزچهارشنبه به خبرنگاران گفت که اوضاع در نزدیکی تنگه هرمز، که برای تامین انرژی ژاپن حیاتی است، به شدت آسیب پذیر است.

او اضافه کرد که دولت ژاپن چگونگی واکنش در صورت بسته شدن این تنگه را در نظر خواهد گرفت.

وزیر خارجه ژاپن گفت لازم است تا از تاثیر مستقیم بسته شدن احتمالی این تنگه بر اقتصادهای ژاپن و جهان جلوگیری شود.

نظرات بینندگان