arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

واکنش عراق به اقدام آمریکایی‌ها: اوضاع کشور امن است

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای به تصمیم آمریکا در خصوص کاهش تعداد کارکنان سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد و گفت که «اوضاع این کشور امن است».سفارت آمریکا در بغداد هم در بیانیه‌ای از تصمیم خروج کارمندان این سفارتخانه در بغداد و اربیل حمایت و دلیل این تصمیم را «شرایط امنیتی» کنونی» عراق عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد تا عراق را ترک کنند.

ساعاتی بعد، سفارت آمریکا در بغداد هم در بیانیه‌ای از تصمیم خروج کارمندان این سفارتخانه در بغداد و اربیل حمایت و دلیل این تصمیم را «شرایط امنیتی» کنونی» عراق عنوان کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق هم عصر چهارشنبه به تصمیم آمریکا درباره کاهش تعداد کارکنان سفارت خود در عراق به دلیل ناامنی‌های این کشور واکنش نشان داد و اوضاع عراق را «امن» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با بیان اینکه «اوضاع امنیتی این کشور باثبات است»، افزود: «با همه طرف‌ها هماهنگی داریم و به گفت‌وگو و ایجاد فرصت‌های توازن قوا با توجه به نیاز منطقه متعهدیم».

الصحاف گفت که «اوضاع عراق بسیار امن است و بر حاکمیت و حمایت از منافع ملت عراق تاکید دارد».

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضرور حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند.»

آمریکا در روزهای گذشته ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است. اوایل هفته هم سفارت ایالات متحده در بغداد با صدور بیانیه‌ای به اتباع آمریکا توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به عراق خودداری کنند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه عراق این هفته در سفری از پیش اعلام‌نشده راهی بغداد شد و با مقام‌های عراقی دیدار کرد. به ادعای خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در این سفر فشار بیشتر به نیروهای داوطلب مردمی عراق را خواستار شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان