arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

مسئول فرانسوی: واکنش ایران به فشارهای آمریکا منطقی و قابل درک است

مدیر موسسه روابط بین الملل و راهبردی فرانسه روز چهارشنبه با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، تاکید کرد که واکنش تهران به اینگونه فشارها کاملا منطقی و قابل درک است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسئول فرانسوی: واکنش ایران به فشارهای آمریکا منطقی و قابل درک استبه گزارش پایگاه اینترنتی موسسه روابط بین الملل و راهبری فرانسه، 'دیده بیون' گفت: یک سال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ، ایران تصمیم گرفت اجرای برخی از تعهدات خود را در چارچوب این توافق متوقف کند. این واکنش ایران نگرانی هایی را به دنبال داشت و موجب تشدید تنش میان واشنگتن و تهران شد و تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر شد.
بیون افزود: مقامات ایران پس از آنکه صبوری بسیاری به خرج دادند تصمیم گرفتند با توجه به بی تفاوتی و کم کاری کشورهای اروپایی، سطح تعهدات خود را در توافق هسته ای سال 2015 کاهش دهد. اما نباید تصور کرد که این اقدام ایران به معنای خروج از این توافقنامه است. 
وی ادامه داد : در برجام بندی وجود دارد که طبق آن آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند به صورت ناگهانی و مرتب برای بررسی اجرای توافق در ایران بازرسی کند. این اقدام چندین بار صورت گرفته است و هر بار بازرسان آژانس پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده اند.
' از همین رو می توان درک کرد که مقامات ایران که تنها شاهد صدور چند بیانیه در حمایت از توافق سال 2015 بودند و در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است و شرکت های بزرگ غربی و به ویژه اروپایی این کشور را ترک کرده اند حالا به شدت ناراحت شده اند. '
در این میان شرکت ها متهم نیستند بلکه دولت ها متهم ردیف اول هستند که جرات مخالفت با دستورات دیکته شده از سوی دولت ترامپ را ندارند. بطور قطع واکنش ایران به فشارهای اقتصادی آمریکا و کم کاری اروپایی ها، کاملا منطقی و قابل درک است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان