arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸

تهیه کننده شبی که ماه کامل شد:ازساخت فیلم«ریگی2»بی اطلاعیم

پیرو صحبت های حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه سازمان سینمایی قصد دارد فیلم «ریگی2» را در ادامه فیلم «شبی که ماه کامل شد» با مضمون عملیات دستگیری ریگی بسازد؛ محمد حسین قاسمی تهیه کننده این فیلم سینمایی توضیحاتی را ارائه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تهیه کننده شبی که ماه کامل شد:ازساخت فیلم«ریگی2»بی اطلاعیمبه گزارش روابط عمومی فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد»، محمد حسین قاسمی در این باره گفت: پیرو پیگیری اهالی محترم رسانه در رابطه با تولید فیلم ریگی 2 اعلام می کنم در رابطه با تولید اثری به نام ریگی 2 بی اطلاعم.
وی ادامه داد: فیلم «شبی که ماه کامل شد» بطور صد در صد در بخش خصوصی سرمایه گذاری و تولید شده و هیچ نهاد و سازمانی در ساخته شدن این فیلم نقش نداشت. ضمن اینکه ریگی نام یک طایفه بزرگ در سیستان و بلوچستان است و همه تلاش ما هنگام ساخت فیلم «شبی که ماه کامل شد» این بود که طایفه بزرگ و اصیل ریگی و مردم بلوچ را از گروه های افراطی جدا کنیم تا تندروی و افراطی گری به این طایفه بزرگ نسبت داده نشود. اما متاسفانه باردیگر نام یک طایفه به خطا با افراطی گری مطرح شد. 
این تهیه کننده سینما عنوان کرد: همه ما آگاه هستیم در جهانی که سخن از نفی افراطی گری است قرار نیست با حرف های کم و زیاد زمینه اختلاف و تفرقه افکنی را ایجاد کنیم. 
قاسمی ادامه داد: بدیهی است که هرگز ما ایرانیان جنگ طلب نبودیم و ملت ما تفکر تفرقه، ترور و افراطی گری را در طول تاریخ نفی کرده است و فیلم «شبی که ماه کامل شد» هم سعی کرده صدایی جهانی در راستای نفی خشونت داشته باشد و پیام فیلم هم درهمین راستا صورت گرفته و هدف این بوده که ندای صلح، آرامش و عشق به زندگی را در دنیایی بدون خشونت سر دهد.
شبی که ماه کامل شد در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این اثر سینمایی با نامزدی در 13 رشته این جشنواره، توانست 6 سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.
نرگس ابیار کارگردان این فیلم سینمایی پیشتر فیلم هایی همچون اشیا از انچه می بینید به شما نزدیکتر است، نفس و شیار 143 را در کارنامه خود دارد. 

نظرات بینندگان