arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

آنچه در 90 گذشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه «90» شب گذشته آخرين هفته نيم فصل نخست ليگ برتر را تحليل و بررسي كرد و با وعده يك برنامه جنجالي براي هفته بعد كار خود را به پايان رساند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «90» دوشنبه با تلاش فردوسي‌پور براي صحبت كردن با يكي از مسئولان باشگاه پرسپوليس و گرفتن آخرين اطلاعات از وضعيت انتخاب سرمربي اين تيم آغاز شد، اما رويانيان به دليل بيماري پدرش گرفتار بود و ديگر مسئولان پرسپوليس هم حاضر به پاسخگويي در مورد اين موضوع نشدند.

فونيكه سي، آقاي گل نيم فصل برتر ميهمان برنامه «90» بود. او كه در ابتدا به وسيله يك مترجم صحبت مي‌كرد، بعد از چند دقيقه و با اصرار فردوسي‌پور راضي شد كه فارسي حرف بزند. مهاجم نفت آبادان در صحبت‌هايش گفت: سه سال است كه در ايران حضور دارم. رنگ موهايم هميشه زرد بوده و آن را به خاطر نفت زرد نكرده‌ام. پيرواني مربي خوبي بود، حالا كه مربي جديد آمده نمي‌توانيم درباره او قضاوت كنيم و بايد حداقل يكي، دو ماه صبر كنيم و بعد كارش را ببينيم. من در فوتبال اروپا با ديگر دوستان ماليايي‌ام از جمله فردريك كانوته ، سيدو كيتا و ديارا دوستي دارم و هر چند روز يك بار با هم حرف مي‌زنيم.

«90» اين هفته در برنامه‌اش بخش دوربين «90» را نداشت، اما به جاي آن كليپي قديمي و جالب از رابطه علي دايي و ناصر حجازي پخش كرد كه در آن دايي در سال 72 با يك رنو به خانه حجازي رفت تا از زحمات او تشكر كند. حجازي هم درباره دايي گفت: «من او را در تيم تاكسيراني پيدا كردم و همان موقع ديدم كه چقدر با استعداد است. دايي روي هوا خوب بلند مي‌شود و با توجه به اين كه فردي تحصيل كرده هم هست، خيلي اميدوارم كه در آينده بازيكن بهتري شود و مردم هم او را دوست داشته باشند.»

در ادامه امير عابديني مدير عامل باشگاه داماش روي خط آمد و با انتقاد از فدراسيون فوتبال و داوري‌هايي كه در چند هفته گذشته براي اين تيم انجام شده، گفت: متاسفانه سازماندهي فوتبال ما واقعا ضعيف است. در حال حاضر وضع مالي داماش اصلا خوب نيست. با اين حال مسئولان استان پشت ما را خالي نكردند و به ما كمك مي‌كنند. اگر قبلا فدراسيون با ما برخورد مي‌كرد، مي‌توانستيم خودمان را جمع و جور كنيم، اما الان ديگر داماش شكننده است و اگر فدراسيون كاري كند، ما هم فرو مي‌ريزيم.»

عابديني ادامه داد: قبل از بازي با شاهين بوشهر اتفاق‌هايي افتاد و صحبت‌هايي را شنيدم كه واقعا دوست ندارم الان آن‌ها را مطرح كنم. حتي اگر به ما بگويند كه تيم شما حتما در اين بازي برنده است، معناي اين حرف مي‌تواند اين باشد كه ما اصلا نمي‌توانيم ببريم. اگر فدراسيون خودش را درست نكند، در چند روز آينده حرف‌هايي خواهم زد كه حتي ممكن است به قيمت تعليق فوتبال ايران تمام شود. احكامي كه كميته انضباطي صادر مي‌كند، واقعا عجيب و غريب است.

عابديني درباره وضعيت مهدوي كيا هم گفت: پرسپوليسي‌ها با مهدي تماس گرفتند و فكر مي‌كنم شخصي كه تماس گرفته خود رويانيان بوده، البته اشكالي ندارد كه رويانيان به بازيكنانمان زنگ مي‌زند، اما پس از محمد محمدي، مهدوي كيا دومين بازيكني است كه پرسپوليسي‌ها به او زنگ زده‌اند. من با رفتن اين دو بازيكن به پرسپوليس موافقت مي‌كنم، اما به شرط‌ها و شروط‌ها. شرط ما اين است كه مهدوي‌كيا را با هادي نوروزي معاوضه مي‌كنيم، هر چند كه نوروزي در حال حاضر دوران مصدوميت را سپري مي‌كند.

در ادامه مهدي مهدوي كيا هم روي خط آمد تا درباره آخرين وضعيت خود صحبت كند. هافبك داماش گيلان گفت: جلسه‌اي با عابديني داشتم و صحبت‌هاي‌مان را با هم انجام داديم. طي چند روز آينده تصميم قطعي خودم را خواهم گرفت، اما من بعد از بازي نفت تهران صدايي در ميان هواداران شنيدم كه ديگر احساس كردم ماندن من در رشت به صلاح نيست. هر چند كه در اين فصل با هواداران رشتي رابطه خوبي داشتم. من بلافاصله بعد از آن اتفاق تصميم گرفتم كه ديگر در داماش نباشم و وسايلم را زود جمع كردم و به تهران آمدم. براي كادر فني، بازيكنان و تماشاگر داماش آرزوي موفقيت مي‌كنم، اما من ديگر نمي‌توانم آنجا باشم. به هر حال من آدمي هستم كه اخلاق‌هاي خاص خودم را دارم و وقتي آن اتفاق افتاد، با خودم گفتم كه بهتر است خاطرات خوشم با هواداران در فوتبال باقي بماند. هنوز تصميم قطعي براي ادامه فوتبالم نگرفته‌ام. هميشه اعلام كرده بودم كه دوست دارم زماني فوتبال را كنار بگذارم كه شرايط خوبي دارم. با اين حال صبح دوشنبه رويانيان با من تماس گرفت و براي آمدن به پرسپوليس به من پيشنهاد داد. در چند روز آينده تصميم قطعي خودم را براي ادامه فوتبالم مي‌گيرم.

«90» و فردوسي‌پور در ادامه شاهد صحبت‌هاي فتح‌الله‌زاده بودند كه درباره آخرين وضعيت فرهاد مجيدي صحبت‌هايي انجام شد. مدير عامل استقلال گفت: مجيدي به ما گفت چند وقتي مي‌شود كه اصلا حواسم به فوتبال نيست. دخترم هر شب زنگ مي‌زند و دوست دارد كه كنارش باشم. البته ما پا روي اصولمان گذاشتيم و حتي به خاطر مجيدي حاضر شديم كه او يك بازيكن پروازي باشد، اما ما هر چقدر اصرار مي‌كرديم، مجيدي انكار مي‌كرد. ما بيشتر به خاطر مسايل فني از رفتن مجيدي ناراحت نيستيم، بلكه به خاطر محبوبيتي كه فرهاد به عنوان يك بازيكن خاص دارد، نگران هستيم. حتي به فرهاد گفتيم كه مي‌تواني به طور ضمني بروي و صحبت‌هايت را انجام دهي و اين سه ماه را به خاطر استقلال تحمل كن، اما تا الان كه نتوانسته‌ايم او را متقاعد كنيم. دختر مجيدي فارسي نوشتن را بلد نيست و به همين دليل نمي‌تواند در مدرسه‌هاي ايران ادامه تحصيل بدهد.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: مجيدي به احتمال قوي رفتني است. براي كرار هم منتظر هستيم به ايران بيايد تا درباره‌اش تصميم گيري كنيم. به احتمال قوي كرار به يكي از تيم‌هاي داخلي خواهد رفت ، چرا كه پيشنهادهاي زيادي از آن‌ها دارد، اما ما ترجيج مي‌دهيم كه كرار را به يك تيم خارجي دهيم. يك مهاجم خوب ارمني و يك دفاع خوب انگليسي را مدنظر داريم و در نيم فصل به خدمت بگيريم، ضمن اين كه به رضا عنايتي هم علاقمنديم و امروز با باشگاهش مذاكره مي‌كنيم.

سوال نظرسنجي برنامه «90» به انتخاب بهترين مربي نيم فصل از نگاه بينندگان مربوط مي‌شد كه در پايان برنامه بيش از دو ميليون پيامك به برنامه ارسال شد كه مردم حسين فركي را با 47 درصد به عنوان بهترين مربي نيم فصل انتخاب كردند و پس از او هم پرويز مظلومي با 32 درصد قرار داشت، امير قلعه نويي، عبدالله ويسي و ابراهيم قاسم پور هم در رتبه‌هاي بعد قرار گرفتند.

«90» و فردوسي‌پور با دادن وعده بررسي دلالي در فوتبال ايران در برنامه هفته آينده بينندگان را به تماشاي اين برنامه دعوت كردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
مجیدی نباید میرفت
نظرات بینندگان