arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

حاجی‌بابایی: مجلس ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی در بودجه قرار داد

نماینده همدان در مجلس گفت که ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم در بودجه قرار داده‌ایم چرا که ما امسال اولویتی بالاتر از اینکه به وضع معیشتی مردم بپردازیم، نداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده مردم همدان در مجلس گفت که ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم در بودجه قرار داده‌ایم چرا که ما امسال اولویتی بالاتر از اینکه به وضع معیشتی مردم بپردازیم، نداریم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در همایش جهادگران، خیران و فعالان عرصه محرومیت‌زدایی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی است که باید برای عدالت قدم بردارد به همین منظور نیز از محورهای اساسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عدالت است.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم در کشور نمی‌توانیم محکم بگویید عدالت حکمفرماست، افزود: ما در زمینه عدالت ضعف داریم به همین دلیل است که می‌گویم محرومیت‌زدایی نیاز به محرومیت باوری دارد در حالی که برخی تفکرات در کشور به این موضوع به معنای واقعی اعتقاد ندارند.

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه محرومیت باوری نیازمند چشیدن محرومیت است، چرا که اگر کسی محرومیت را نچشیده باشد به دنبال محرومیت زدایی نیز نمی‌رود، گفت: واقعیت حکومت اسلامی کمک به محرومان است.وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم عدالت برقرار شود باید انسان‌های عدالت محور و عدالت باور در جامعه مسئول شوند، ابراز کرد: اگر چنین اتفاقی در کشور رخ دهد ما در زمینه قانون نیز مشکلی پیدا نمی‌کنیم هرچند باید اعلام کنم که هم اکنون هیچ قانونی در کشور وجود ندارد که جلوی محرومیت زدایی را بگیرد.

حاجی بابایی با اعلام اینکه ما همه امکانات برای کمک به محرومان را داریم ابراز کرد: ‌همدان چهارمین استان در بین استان‌های آسیب دیده است و اگرچه ما توانستیم در زمان بارندگی وضعیت موجود را مدیریت کنیم اما شان مردم ما این نیست که مشکلات شان به مسئولان کشوری منعکس نشود.وی با اشاره به اینکه باید از همه توان برای کمک‌رسانی به مردم استفاده کنیم، عنوان کرد: با توجه به آسیب‌هایی که استان در زمان بارندگی‌ دیده است لازم است مسئولان تمام توان خود را به داخل استان معطوف کنند و استان‌های دیگر که آسیب ندیده‌اند به یاری دیگر استان‌های آسیب‌دیده بشتابند.

نماینده مردم همدان در مجلس با اعلام اینکه ما 14 میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم در بودجه قرار داده‌ایم اعلام کرد: با بررسی‌های مجدد در تلاشیم که در سال 98 این میزان بودجه صرفاً به معیشت مردم اختصاص یابد چرا که ما امسال اولویتی بالاتر از اینکه به وضع معیشتی مردم بپردازیم، نداریم.وی با بیان اینکه ما در برنامه ششم توسعه و در مفاد 26،27 ،61 و 62 مجوز تام را به استان‌ها داده‌ایم تا از اعتباراتشان برای اشتغال روستایی استفاده کنند، افزود: طبق این برنامه باید هر سال 50005 هزار روستا در کشور دارای طرح اقتصادی شود.

حاجی بابایی با بیان اینکه مطابق برنامه ششم توسعه 98 منطقه اشتغالزایی و کسب و کار باید در کشور تعریف شود، ابراز کرد: راه‌های تامین اعتبار برای این برنامه‌ها را در بودجه پیش بینی کرده‌ایم به گونه ای که باید بیش از یک میلیون شغل از محل این چهار ماده در کشور ایجاد شود.

وی با قدردانی از اقدامات سپاه در عرصه‌های اقتصادی و محرومیت زدایی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت حاشیه شهر همدان و دیگر شهرستان‌ها به دلیل مهاجر پذیر بودن مناسب نیست به همین دلیل ما در قانون برای احیای بافت‌های فرسوده مقرر کردیم 30 درصد از این بافت‌ها در مدت 5 سال احیا شود.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی در رابطه با برجام نیز گفت:خروج آمریکا و باقی ماندن کشورهای اروپایی در برجام یک نقشه بود تا آنها ما را در برجام نگه دارند و تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کنند.وی با تاکید بر اینکه دشمنان تا امروز هر کاری که می‌توانستند علیه جمهوری اسلامی انجام دادند و امروز در تلاشند از داخل اقدامی انجام دهند، ابراز کرد: با توجه مسئولان به مسائل اقتصادی و رونق تولید می‌توانیم سختی‌هایی که مردم متحمل شدند را جبران کنیم.

حاجی بابایی خطاب به مسئولان افزود: از شما می‌خواهم در ایام ماه مبارک رمضان از برگزاری مراسم‌های افطاری پرهیز کرده و به جای آن این هزینه را در مناطق محروم و در راستای کمک به مستضعفان هزینه کنید.

نظرات بینندگان