arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

ماجرای عجیب خرچنگ / از روزگار ارزان قیمتی تا دوران محبوبیت

  خرچنگ یکی از محبوب ترین خوراکی های دریایی در برخی کشورها است. نکته جالب در مورد خرچنگ قیمت بالای این محصول در بسیاری از رستوران ها است اما خرچنگ همیشه محبوب نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  خرچنگ یکی از محبوب ترین خوراکی های دریایی در برخی کشورها است. نکته جالب در مورد خرچنگ قیمت بالای این محصول در بسیاری از رستوران ها است اما خرچنگ همیشه محبوب نبوده است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، سال ها پیش خرچنگ از محبوبیت امروزی برخوردار نبود و حتی مردم به این غذای دریایی به عنوان محصولی بی ارزش می نگریستند.

این روزها در بسیاری از کشورهای اروپایی هنگامی که قرار است غذایی لوکس و اشرافی سرو شود، خرچنگ سرو می شود. درواقع خرچنگ به عنوان یک غذای اشرافی در نظر گرفته می شود اما جالب است بدانید که خرچنگ از روز اول این همه طرفدار نداشته است.

سال ها پیش که خرچنگ ها به وفور پیدا می شدند و تا این حد نیز محبوب نبودند، ساکنان مستعمره خلیج ماساچوست از خرچنگ ها به عنوان "سوسک دریا" نام می بردند. پیش از اواسط دهه 1800، خرچنگ ها غذایی مناسب برای فقرا بودند. درواقع این غذای دریایی به وفور وجود داشت و بسیاری از بردگان، زندانیان، افراد فقیر جامعه و ... از این غذای دریایی استفاده می کردند تا با هزینه ای اندک شکم خود را سیر کنند.

این ماجرا ادامه داشت تا زمانی که ورود کنسرو به صنعت مواد غذایی همه چیز را تغییر داد درواقع عمده شهرت خرچنگ پس از ظهور مواد غذایی کنسروی دیده شد در دهه 1800 این غذای ارزان قیمت، کنسرو شد و در حالی که قیمت لوبیای پخته 53 سنت پوند بود، خرچنگ کنسرو شده با 11 سنت پوند در دسترس بود.

بر همین اساس بود که به زودی، خرچنگ میان گردشگران اولیه نیوانگلند محبوب شد و رستوران ها آن را به عنوان یک وعده غذایی محبوب به فروش رساندند.

نظرات بینندگان