arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش ظریف به تازه‌ترین ادعای ترامپ درباره ایران: وقتی "تیم بی" یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً مشخص است که چه کسی نمی‌داند چه فکری باید بکند
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۲۲:۴۸

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در حساب توییتری خود نوشت: «وقتی تیم بی یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً مشخص است که چه کسی نمی‌داند چه فکری باید بکند. ما در ایران چندین هزار سال است که می‌دانیم چه فکری باید بکنیم و در مورد آمریکا نیز از سال 1953 این را می‌دانیم. در برهه کنونی این حتماً اتفاق خوبی است.»

واکنش ظریف به تازه‌ترین ادعای ترامپ درباره ایران: وقتی "تیم بی" یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً مشخص است که چه کسی نمی‌داند چه فکری باید بکند
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۲۲:۴۸

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در حساب توییتری خود نوشت: «وقتی تیم بی یک حرف می‌زند و دونالد ترامپ حرف دیگری، کاملاً مشخص است که چه کسی نمی‌داند چه فکری باید بکند. ما در ایران چندین هزار سال است که می‌دانیم چه فکری باید بکنیم و در مورد آمریکا نیز از سال 1953 این را می‌دانیم. در برهه کنونی این حتماً اتفاق خوبی است.»

نماینده اتریشی در اعتراض به قانون منع حجاب، در صحن پارلمان حجاب سر کرد
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۹:۱۴

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

«مارتا بیسمان»، نماینده اتریشی در جریان رأی‌گیری برای طرح ممنوعیت استفاده از حجاب برای دانش‌آموزان دختر در مدارس ابتدایی اتریش، در برابر همه نمایندگان موافق این طرح، از حجاب استفاده کرد و رو به آن‌ها گفت: «ببینید؛ چیزی تغییر نکرد».

بیسمان افزود: «این همان تکه پارچه ای است که شما از آن می‌ترسید. به من نگاه کنید؛ چیزی تغییر نکرد. من همان کسی هستم که قبل از [سر کردن] این حجاب بودم، مارتا بیسمان».

ترکیه ممنوعیت ملاقات اوجالان با وکلایش را لغو کرد
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۹:۱۱

وزیر دادگستری ترکیه گفت، ممنوعیت ملاقات رهبر محبوس پ.ک.ک با وکلایش برداشته شده و آنها می‌توانند با وی دیدار کنند. این مجوز دو هفته پس از آن صادر شد که نخستین دیدار از سال ۲۰۱۱ بین وکلای عبدالله اوجالان، رهبر محبوس حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک. ک با وی صورت گرفت.

ترامپ: اخبار مربوط به تنش‌ها با ایران جعلی است
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۹:۱۱

رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه در پیامی توئیتری، نوشت: «رسانه‌های اخبار جعلی با پوشش بسیار نادرست و متقبلانه خود درباره ایران، دارند به کشورمان آسیب می‌زنند. چنین پوششی، فریبکارانه، عمدتا بدون منبع (با منابع ساختگی) و خطرناک است».

انگلیس: شهروندان دوتابعیتی به ایران سفر نکنند
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۹:۱۱

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به تداوم سیاست حکومت ایران در بازداشت خودسرانه شهروندان دو تابعیتی و شهروندان ایرانی مرتبط با نهادهای مستقر در بریتانیا و سوءرفتار با آنها، توصیه‌های مسافرتی تغییر یافته‌اند.»

ذوالنور: عده ای در زمان جنگ افغانستان به رهبری نامه دادند که زودتر جام زهر را سر بکشید
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۹:۰۸

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

به گزارش فارس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده اصولگرای قم در مجلس در سخنرانی بصیرتی که بعد از ظهر امروز در مصلای قدس برگزار شد، گفت: همین دوستانی که امروز نقش اپوزیسیون را بازی می‌کنند در زمان جنگ افغانستان نامه دادند رهبری، که شما زودتر جام زهر را سر بکشید، امام دیر جام زهر را سر کشید.

چین: دو کانادایی بازداشت شده، جاسوس بودند
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۸:۰۰

پلیس چین می‌گوید این دو تبعه کانادایی اطلاعات و اسناد محرمانه را جمع آوری کرده و در اختیار نیرو‌های خارجی قرار داده اند این دو نفر از دسامبر گذشته در بازداشت بسر می‌بردند، اما وزارت خارجه چین از روز پنجشنبه خبر دستگیری آن‌ها به جرم جاسوسی را محرز دانسته و همین باعث تشدید مناقشات میان چین و کانادا شده است.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه خاطر نشان کرد که این افراد مرتکب جمع آوری و یا سرقت اسناد محرمانه و ارایه آن به نیرو‌های خارجی شده اند.

وی ضمن تشریح مسایل مربوط به بازداشت و دستگیری این دو نفر گفت: دیپلمات سابق (کاوریگ) اسناد محرمانه جمع آوری و دیگری که بازرگان است اطلاعات را سرقت کرده است و آن‌ها را به خارجی‌ها داده اند.

نتانیاهو: تلاش می‌کنیم تنش ایران و آمریکا به منطقه خلیج فارس کشیده نشود
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۷

وبسایت خبری اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی ، بنیامین نتانیاهو در جلسه ویژه ای با روسای اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی اسراییل درباره تنش های آمریکا - ایران گفت که این رژیم تمام تلاش خود را می کند تا تنش ها در منطقه خلیج فارس کشیده نشود و بطور مستقیم در این وضعیت مداخله نکند.

نتانیاهو در جلسه فوق العاده مزبور به روسای امنیتی و اطلاعاتی دستور داد که نظارت بر نیروهای ایرانی و شبه نظامیان طرفدار ایران در منطقه را تقویت کنند.

دبیرکل کمیته المپیک به دلیل مسائل مالی شخصی بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۵

دبیرکل کمیته ملی المپیک که مدت هاست به دلیل مسائل مالی و مشکلات شخصی نمی‌توانست تمام توانش را برای انجام امور اجرایی این کمیته بگذارد به دلیل همین مشکلات از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.
به گزارش مهر، با این شرایط به نظر می‌رسد شاهرخ شهنازی به دلیل پیچیده بودن مشکلات شخصی در آستانه استعفا از دبیر کلی کمیته ملی المپیک قرار گرفته و رئیس این کمیته باید به زودی فرد جدیدی را به عنوان دبیرکل انتخاب کند.

علم الهدی: عربده‌های ترامپ وقیح‌تر و خشن‌تر است
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۴:۲۴

حجت الاسلام علم الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: عربده‌های امروز رئیس جمهور آمریکا را ۴۰ سال تجربه کرده‌ایم؛ اما ترامپ عربده‌هایش وقیح‌تر و خشن‌تر است.

او با اشاره به پیشنهاد مذاکره ترامپ گفت: با وقاحت می گویند مذاکره؛ مذاکره سر چه چیز؟ آمریکا می‌گوید موشک نسازید، زیرا اسرائیل نیز در تیررس موشک ماست.

علت آتش‌سوزی بازار تبریز، اتصال برق بود
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۷

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

فرماندار تبریز اظهار کرد: روز چهارشنبه آخرین مهلت اعلام دلیل آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانی بود که مقرر شد روز یکشنبه دلیل آتش‌سوزی را اعلام کنند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و نظر کارشناسان دادگستری، اتصالات برق دلیل آتش‌سوزی بود که به صورت کتبی به ما اعلام شده است.

آموزش و‌پرورش: ما با تعویق کنکور ۹۸ موافقیم، وزارت علوم مخالف
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۲:۳۷

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره تعویق زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ نوشت: "در خصوص تعویق زمان آزمون سراسری اگرچه نظر آموزش و پرورش به‌دلیل رعایت شرایط خاص دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده مثبت است، ولی کارشناسان وزارت علوم اجرای این پیشنهاد را موجب اختلال در شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها می‌دانند.

اما با وزیر محترم علوم برای اختصاص سهمیه خاص بدون آن که ظرفیت پذیرش برای سایرین کاهش یابد مجدد صحبت کرده‌ام امیدوارم به‌زودی این تصمیم اطلاع‌رسانی شود و این نگرانی هم از فرزندان عزیزم در مناطق سیل‌زده مرتفع شود. "

یکی از پیمانکاران آزادراه تهران ـ شمال بازداشت شد
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۶

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از صدور کیفرخواست برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران ـ شمال خبر داد و اظهار داشت: کیفرخواست یکی از پیمانکاران آزادراه تهران ـ شمال به اتهام تصرف اراضی ملی موضوع ماده 690 قانون مجازات اسلامی صادر شد.

او افزود: این فرد به اتهام مذکور بازداشت شد.

۶۰ درصد ارز صادراتی سال ۹۷، به چرخه اقتصاد برگشته
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۶

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: صادرات غیرنفتی، نقش مهمی در رونق تولید، اشتغال و خصوصا ثبات بازار ارز و تقویت ارزش پول ملی دارد، لازم دیدم، درمورد میزان برگشت ارز ناشی از آن، توضیح بدهم:

سال ۹۷، ارز برگشتی براساس روش‌های ابلاغی بانک مرکزی یعنی فروش در سامانه نیما، عرضه در صرافی ها، واردات درمقابل صادرات خود، واگذاری ارز پروانه صادراتی و نیز واگذاری به بانک مرکزی، به رقمی معادل ۱۸.۷ میلیارد دلار رسید.

با توجه به برآوردی که ازخالص ارز صادراتی، با لحاظ هزینه‌های مبادلاتی ناشی از تحریم و متداول بودن تسویه ریالی صادرات در نیمه اول سال قبل، می‌شود، تاکنون، نزدیک ۶۰ درصد ارز ناشی از صادرات، به چرخه اقتصاد برگشته است.

توجه به چند نکته هم ضروری است:

۱- ارز صادرات فصل زمستان هنوز فرصت کافی برای برگشت دارد
۲- اسامی صادر کنندگانی که تا به حال ارزی را بر نگردانده اند به مرجع قضایی اعلام شده است.
۳- از تمامی صادرکنندگانی که به مسئولیت ملی خود در شرایط ویژه اقتصادی کشور عمل کرده اند قدردانی میکنم.

۴- بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته با اتحادیه‌های صادراتی، اتاق بازرگانی و اقدامات در دست اجرا، امیدوارم شاهد تحول جدی در برگشت ارز به چرخه اقتصاد باشیم.

لایروبی اروند بعد از رمضان آغاز می‌شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۵

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند براساس توافق صورت گرفته بین رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر عراق بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

بوریس جانسون: آماده‌ام نامزد نخست‌وزیری انگلیس شوم
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۱۱:۱۷

لایو خبر - ۲۷ اردیبهشت ۹۸

بوریس جانسون، چهره شناخته‌شده کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار کرد: قطعاً برای رهبری حزب نامزد خواهم شد. فکر نمی‌کنم این بر کسی پوشیده باشد. پیروز رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار به طور خودکار نخست وزیر انگلیس خواهد شد و کنترل روند بریگزیت را در دست خواهد گرفت.

بعیدی نژاد: ترامپ به وزارت دفاع دستور داده که آمریکا نباید وارد جنگ با ایران شود
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۷

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به برخی اخبار از منابع آمریکایی به نقل از چندین مقام آمریکایی که به جلسات که ترامپ با مقامات ارشد برگزار کرده است نوشت: این منابع گزارش کرده‌اند که ترامپ به پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع دستور داده است که سیاست فشار بر ایران نباید آمریکا را وارد جنگ با ایران کند.

او در پاسخ به یکی از کاربران اینستاگرام مبنی بر اینکه شایعه اختلاف نظر در کاخ سفید به ویژه بر سر جان بولتون چقدر صحت دارد؟ گفت: وجود اختلاف نظر جدی است.

تخت روانچی: قبلا با برخی از اعضای کنگره گفتگو کرده ایم، اما اخیرا نه
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۰۹:۱۹

مجید تخت روانچی در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون با هیچ یک از نمایندگان کنگره آمریکا مذاکره کرده اید یا خیر، گفت: ما قبلا با برخی از اعضای کنگره گفتگو کرده ایم، اما اخیرا خیر. این یک اقدام متعارف است که در زمان آن انجام می‌دهیم.

نماینده ایران در پاسخ به این سوال که چه کسانی بوده اند، گفت: به شخصه تا کنون با هیچ کسی در کنگره صحبت نکرده ام.

مجری این شبکه به خبر مطرح شده مبنی بر وجود شماره تماس ظریف بر صفحه تلفن داین فاینستاین سناتور دموکرات آمریکا اشاره کرد و پرسید آیا هیچ از دموکرات‌ها در این موقعیت کلیدی با ایران تماس داشته اند؟

تخت روانچی پاسخ داد: من در این زمینه اطلاعی ندارم. اما من تا کنون با هیچ یک از اعضای کنگره تماسی نداشته ام. از این دقیقا پاسخ سوال شما را نمی‌دانم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۲/۲۷ - ۰۸:۴۹

مهمترین اخبار لحظه به لحظه روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان