arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
بگو مگوی اوباما و چاوز بر سر ایران؛

اوباما: قصد دخالت ندارم اما رابطه با ایران به نفع مردم ونزوئلا نیست! / چاوز: پسر، سرت به کار خودت باشه!

"هوگو چاوز" در واکنش به این اظهارات اوباما اواخر روز دوشنبه در نشست کابینه که از تلویزیون ونزوئلا منتشر شد، گفت: پسر، سرت به کار خودت باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما در گفتگویی خواستار قطع رابطه ونزوئلا با ایران شد و گفت: دیر یا زود مردم ونزوئلا باید تصمیم بگیرند که رابطه با منزوی ترین کشور جهان (!) چه فایده ای برایشان دارد.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ونزوئلایی "ال یونیورسال" ضمن ابراز نگرانی درباره روابط مستحکم ایران و ونزوئلا گفت: ونزوئلا کشوری مستقل بوده و آمریکا قصد دخالت در سیاست خارجی این کشور را ندارد اما تصور می شود روابط گرم  ونزوئلا با ایران و کوبا به نفع مردم ونزوئلا نیست.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما در مورد اقدامات دولت ونزوئلا نگران هستیم که ارزش های دموکراتیک را تهدید می کند و موفق به همکاری در زمینه فراهم کردن امنیت در منطقه نیشده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: بیشتر مردم منطقه آمریکای لاتین از درگیری لفظی خسته شده اند و به روزی فکر می کنم که  آمریکا و ونزوئلا بتوانند با یکدیگرهمکاری نزدیکی را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: ما به طور جدی اقدامات ایران در ونزوئلا را نظارت می کنیم.

"هوگو چاوز" در واکنش به این اظهارات اوباما اواخر روز دوشنبه در نشست کابینه که از تلویزیون ونزوئلا منتشر شد، گفت: پسر، سرت به کار خودت باشد.

وی با دلقک خطاب کردن رئیس جمهور امریکا گفت: اوباما به ما حمله کرد، اما این موضوع جدیدی برای من نیست.

چاوز تصریح کرد: اوباما با این حرف ها به دنبال رای است. اگر من کاندیدای انتخابات امریکا بودم، این آقا را نابود  می کردم.

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: بهتر است به اقتصاد خود فکر کند و کشور خود را مدیریت کرده و در امور دیگر کشورها دخالت نکند.

وی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون از طریق انتخابات درصدد تحت فشار قرار دادن ونزوئلا است اما بدانید که شما فردی حقه باز هستید و اگرچه پدر شما اهل آفریقا است اما مایه ننگ تمام سیاه پوستان هستید.

ونزوئلا و ایران روابط سیاسی و اقتصادی خود را در سالهای اخیر گسترش داده و همین موضوع باعث افزایش تنش در روابط واشنگتن-کاراکاس شده است.


مترجم: ندا محمدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
18
2
اوبی جون خجالت نکش . البته شما عادت ندارید تو مسائل بقیه کشورا دخالت کنید ولی تو رو خدا این یکیو استثنا شو و یه دخالت کوچیکی بکن
سفیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
2
3
اوبی جون ، تو حق داری راجع به همه چیز نظر بدی ، اصلا کی گفته تو دخالت میکنی . این که دخالت نیست هر کی گفته دخالت ، اشتباه کرده تو راحت باش. اصلا راجع به هر کشور و هر موضوعی تو از طرف ما اختیار داری هر گوهی میخوای بخوری.
مدافع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
0
0
متاسفم.انتشار این نظرات در شان شما نبود!
نظرات بینندگان