arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه تا ژوئن ۲۰۲۰

شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا تحریم‌های خود علیه نظام سوریه و حامیان آن را تا یک ژوئن ۲۰۲۰ تمدید کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع آگاه از تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه تا یک ژوئن ۲۰۲۰ خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای اتحادیه اروپا امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا تحریم‌های خود علیه نظام سوریه و حامیان آن را تا یک ژوئن ۲۰۲۰ تمدید کند.

در این بیانیه آمده است: شورای اتحادیه اروپا همچنین اسامی پنج شخص متوفی و یک نهاد که دیگر وجود ندارد را از لیست تحریم‌های خود حذف کرده است.

طبق این گزارش، شورای اتحادیه اروپا همچنین نام یک نهاد دیگر را نیز به دلیل عدم وجود شواهد از لیست تحریم‌های خود حذف کرده است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: این لیست در حال حاضر شامل ۲۷۰ شخص و ۷۰ نهاد می‌شود که به دلیل ارتباط با نظام سوریه با ممنوعیت سفر و بلوکه دارایی‌ها مواجه شده‌اند.

مخالفان و به تبع آنها کشورهای غربی، دولت سوریه را متهم می‌کنند که در درگیری با شورشیان این کشور از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند. این درحالی است که دولت سوریه همواره استفاده از سلاح شیمیایی علیه مخالفان و شورشیان در این کشور را تکذیب کرده است.

نظرات بینندگان